Bratislava 31. augusta 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Pavol Zachar)
Jedným z dôležitých cieľov Slovenského národného múzea (SNM) ako najväčšej kultúrnej a zbierkovej inštitúcie je zvyšovať u mladých ľudí povedomie o význame a dôležitosti národného kultúrneho dedičstva, jeho ochrany a uchovávania pre budúce generácie. Pre agentúru SITA to uviedol generálny riaditeľ SNM Branislav Panis
Ako ďalej priblížil, záujem o kultúru a umenie je potrebné v ľuďoch pestovať od detstva. Predovšetkým výchovou v rodinách, ale aj vzdelávaním v školách prostredníctvom kultúrnych aktivít inštitúcií štátu, miest a organizácií občianskej spoločnosti. Medzi základné odborné činnosti múzea v tomto smere patrí aj výchova a vzdelávanie návštevníkov. Uskutočňuje sa prostredníctvom múzejných pedagógov, ktorí s použitím špecifických výchovno-vzdelávacích prostriedkov sprostredkúvajú konkrétne témy múzea rôznym skupinám svojho publika – školským skupinám, rodinám s deťmi, seniorom, zdravotne znevýhodneným či individuálnym návštevníkom.
“Tu je však dôležitá aj prepracovaná kultúrna politika štátu, to, aby vlády u nás nepovažovali kultúru len za programový prívesok,“ vysvetlil Panis. Dodal tiež, že v tomto smere má Slovensko aj v porovnaní s inými krajinami strednej Európy nemalé rezervy.
Jednotlivé múzeá SNM prostredníctvom múzejných pedagógov skvalitňujú svoju činnosť pre školy a hľadajú nové, moderné formy a metódy, ako zaujať najmladšiu generáciu. Ich cieľom je nielen to, aby mladí ľudia múzeum navštívili, ale aby sa tam pravidelne vracali, ideálne aj v dospelosti už so svojimi deťmi.
Generálny riaditeľ SNM na záver dodal, že v uplynulom roku SNM prijalo spolu 89 544 kultúrnych poukazov. Podľa neho to dokazuje, že smerom k múzeu ich školy a žiaci využívajú pomerne intenzívne.