“Máme mierny nárast oproti prvému polroku 2015. Robili sme prieskum na 46 veľkých obchodných reťazcoch, ktoré majú podiel na trhu SR viac ako 10 miliónov eur ročne. V tejto štatistike oproti iným štatistikám už nie je spoločnosť Carrefour, vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy,” spresnil.
V prieskume podľa Jahnátka najlepšie dopadol hydinársky priemysel. “Tento priemysel mal za celú dobu sledovania najvyšší podiel, a to 86,4-%. Med mal 85,8-% a cukrovarnícky priemysel 80,9-% podiel. Viac ako 75-% podiel v reťazcoch mali domáce konzumné zemiaky, a to 79,8-%. Mäso čerstvé, mrazené, spolu s mäsovými výrobkami zaznamenali v hodnotenom období 77-% podiel, výrobky pekárenského a cukrárskeho priemyslu mali 76,9-% podiel, liehovarnícke výrobky 76,7-% podiel, pivovarnícke výrobky 76,4-% a cestovinárske výrobky 76-% podiel,” doplnil.
“V oblasti (výrobkov) mliekarenského priemyslu sme dosiahli podiel 69,4 % a vinárskeho priemyslu 66 %. Výroba hotových jedál a lahôdok 64,8 % a mlynský priemysel 61,2 %. V prípade zeleniny mierneho pásma máme podiel 39,8 %, u ovocia mierneho pásma 31,7 %. Bohužiaľ na chvoste je tukový priemysel, vzhľadom na to, že kapacity na výrobu olejov boli zastavené, tu je podiel 31,4-%. Cukrovinkársky priemysel dopadol najhoršie, mal podiel iba 21,4 %,” doplnil.
Najvyšší podiel slovenských potravín sa podľa neho v hodnotenom období predával v spoločnostiach obchodného reťazca Coop Jednota. “Priemer za Coop Jednota je na 68,2 %,” povedal. Najhoršie z hľadiska podielu slovenských potravín je na tom spoločnosť Lidl, ktorá mala 16,4-% podiel. Zo zahraničných reťazcov mal Kaufland 54-% podiel, Tesco Stores 51-% podiel a Billa 45,6-% podiel predaných domácich potravín.