Londýn 20. novembra 2024 (HSP/Foto:Pixabay)
Zmena značky luxusných automobilov Jaguar vyvolala na internete lavínu kritiky
Novo zverejnená reklamná kampaň zahŕňa pestrú reklamu, v ktorej sú ľudia oblečení v žiarivých prazvláštnych odevoch. To čo predvádzajú herci v reklame je nepochopiteľné.
Jednou z hlavných výčitiek divákov je, že v reklame nie sú žiadne autá. Pritom ide o automobilku. Upozorňuje DailyWire.
Reklama je ale plná nesúvisiacich fráz ako „tvoriť búrlivo“, „žiť živo“, „vymazať obyčajné“, „prelomiť formy“ a „nič nekopírovať“.
Zakladateľ spoločnosti Tesla Elon Musk na reklamu reagoval a napísal: „Predávate autá?“
Oficiálne konto Jaguar X odpovedalo: „Áno, radi by sme vám to ukázali. Pripojíte sa k nám 2. decembra v Miami na šálku kávy? S úprimným pozdravom, Jaguar.“
Oficiálny účet značky zaplnili komentáre šokovaných ľudí. Väčšina komentátorov predpokladala, že reklama znamená posun marketingu Jaguar smerom k tzv. “woke” ale po slovensky prebudeniu. Čo sa ukazuje ako značný krok vedľa, pretože ľudia toho majú už dosť a odmietajú progresívne tlaky.
„Zbohom Jaguar, bolo pekné ťa poznať, pomyslieť si, že si bol kedysi vrcholom britského automobilového inžinierstva,“ napísal jeden z teraz už exfanúšikov.
Rozsiahle zmeny
Reklama je súčasťou rozsiahlej zmeny značky, ktorá sa podľa opisu uberá novým smerom, ktorý je zameraný len na elektrické vozidlá.
„Bujaré používanie farieb je základným kameňom novej identity značky Jaguar, zakotvenej v jej hodnotách a spojení s umením,“ píše sa na stránke značky. „Základné farby, ktoré sa zrodili z maliarskej palety – žltá, červená a modrá – sú tónovými stavebnými kameňmi, vždy prezentovanými s textúrou alebo pohybom.“
Citujú šéfa kreatívy automobilovej značky Gerry McGovern: „Jaguar má svoje korene v originalite. Sir William Lyons, náš zakladateľ, veril, že ‘Jaguar by nemal byť kópiou ničoho’. Naša dnešná vízia značky Jaguar vychádza z tejto filozofie. Nový Jaguar je značka postavená na búrlivom modernizme.“
Pokračoval: „Je nápaditá, odvážna a umelecká na každom mieste. Je jedinečná a nebojácna. Vytvárame Jaguar pre budúcnosť a obnovujeme jeho status značky, ktorá obohacuje životy našich klientov a komunity Jaguar.“
Kritika spoza hraníc
K počinu známej značky sa vyjadril aj bojovník za slobodu slova, celosvetovo známy autor hier a milovník áut Daniel Vávra. “Mal som Jaguar rád. Mám od nich dve autá, celkovo som mal tri. Bohužiaľ, úplne sa zbláznili. Proaktívne zrušili benzín pred všetkými ostatnými automobilkami, hoci ich elektromobily nikto nekupuje, a teraz sa zdá, že oficiálne páchajú samovraždu. Ich nová reklama. Neviem, koho to má nalákať, ale existujúcich zákazníkov určite nie. Už len to, že je niekto natoľko dementný, aby sa zbavil úplne ikonického loga, hovorí za všetko. Je to o to nepochopiteľnejšie, že ide vlastne o indickú spoločnosť, od ktorej by som niečo také naozaj nečakal. Jaguar ukončil výrobu všetkých vozidiel. Momentálne si od nich v Spojenom kráľovstve nemôžete kúpiť nové auto. Všetky existujúce modely zmizli. A ich prítomnosť na trhu vyššej strednej triedy sa vraj skončila. Teraz vraj vyrábajú autá, ktoré majú konkurovať Bentley.
Prestali vyrábať úplne všetko a nové auto (ONE) budú mať na trhu možno niekedy na budúci rok. Vraj to bude elektrické GT s dojazdom vyše 400 km a revolučným dizajnom. Na to som naozaj zvedavý. Takže Bentley je mimochodom tiež na rázcestí. Ich nové hybridné GT je pre mňa horšie ako moje súčasné 4 roky staré GTC. Má vyšší výkon, čo je v aute so zrýchlením 3,8 s pre niekoho normálneho úplne zbytočné, ale má polovičný kufor a je ťažšie. Inak je to rovnaké. Tak si ho nekupujte,” napísal v príspevku na sociálnej sieti.