Bratislava 10. augusta (TASR) – Bývalí klienti Axa Bank, ktorá v máji ohlásila svoj odchod zo Slovenska, sa už obzerajú po iných bankách, kam by premiestnili svoje úspory. Koncom júna im totiž banka zrušila účty aj platobné karty. Ako alternatívu im však už v máji poskytla prechod do UniCredit Bank.
"Finančné prostriedky doteraz previedlo takmer 70 % nášho pôvodného portfólia slovenských klientov. Väčšina, 74 % klientov odchádza do piatich najväčších bánk, 13 % do menších internetových bánk," potvrdila hovorkyňa spoločnosti Axa na Slovensku Jana Tarčáková Janičová.
Bývalí klienti najviac prechádzajú do UniCredit Bank, ktorá Axe ponúkla po oznámení odchodu spoluprácu. "Celý proces presunu je ešte otvorený a prebieha až do konca októbra. Týždenne nám prichádza niekoľko desiatok žiadostí. UniCredit Bank na Slovensku má v súčasnosti 218.000 klientov," priblížila situáciu hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
Bývalí klienti Axa Bank sa ale môžu rozhodnúť aj pre iný finančný dom. "Pri otváraní účtu nesledujeme, z ktorej banky klient prišiel. Disponujeme iba štatistikou takých klientov, ktorí si priamo presúvali účet na základe žiadosti o presunutie účtu z inej banky k nám. Medzi takýmito prípadmi ale neevidujeme nárast klientov z Axa Bank," konštatovala Zuzana Povodová z tlačového oddelenia Tatra banky.
Axa Bank na Slovensku pôsobila od roku 2011 ako internetová banka. Mala približne 30.000 klientov. Ako dôvod svojho odchodu uviedla zmenu stratégie celej spoločnosti. Na Slovensku chce totiž podnikať už len v poisťovníctve. Podľa viacerých odborníkov je však za neúspechom banky na trhu najmä jej produktové portfólio. Ponúkala totiž len jeden produkt, sporiaci účet.