Bratislava 26. júna 2021 (HSP/Foto:TASR/AP-Markus Schreiber)
Rezort zdravotníctva v máji tohto roku podľa dostupných informácii zaplatil slovenským médiám, vrátane verejnoprávnej RTVS, zhruba 1,5 milióna eur za reklamné spoty propagujúce očkovanie proti covidu. Exposlanec za SNS a bývalý televízny hlásateľ Karol Farkašovský má na to jasný názor
Farkašovský pripomína, že peniaze, ktoré putujú na takúto kampaň, sú peniaze daňových poplatníkov, teda nás všetkých.
“Zvláštne je aj to, že ide o reklamu na očkovanie vakcínami, ktoré sú odborníkmi charakterizované ako experimentálne vakcíny. Väčšina z nich je v len v treťom štádiu klinických skúšok, ktoré ešte potrvajú do decembra 2022 alebo 2023,” poznamenáva v statuse na sociálnej sieti.
Podľa Farkašovského finančná “investícia” rezortu zdravotníctva dáva jasnú odpoveď na otázku, prečo nás mainstreamové slovenské médiá denne kŕmia stovkami záberov na injekčné striekačky, prevažne s jednostrannými názormi na vakcíny a výhody očkovania.
“A máme odpoveď aj na to prečo v slovenských médiách chýbajú zmysluplné diskusie s dôveryhodnými faktami o plusoch i nežiadúcich účinkoch vakcín, ktoré by občanom pomohli v slobodnom rozhodovaní. Peniaze za reklamu otupili etickú povinnosť médií prinášať verejnosti objektívne informácie. Ale nečudujme sa – „Kto im platí, toho pieseň spievajú,” uviedol Farkašovský v závere svojho komentára.