V bratislavskom obchodnom centre stáli fanúšikovia v rade už o pol siedmej ráno, ten prvý však nemal vstupenky v ruke ani o pol jedenástej, teda vyše hodinu po spustení predaja so symbolickým termínom 9.19 h. “Systém funguje, ale nejdú nám tlačiť lístky. Problém sa snažíme riešiť,” uviedla marketingová manažérka spoločnosti Ticketportal Stanislava Šebeňová. Neskôr sa už tlač rozbehla, ale spadol systém. Ešte väčšie problémy mali fanúšikovia, ktorí sa rozhodli kúpiť si vstupenky online na internete. Väčšina najdychtivejších sa viac ako hodinu vytrápila za obrazovkami a napriek tomu niektorí z nich vyšli naprázdno, lebo medzitým začal systém fungovať, ale najžiadanejšie balíčky neboli dostupné.
Niektorí fanúšikovia sa rozhodli počas čakania v rade v kamennej predajni zakúpiť si lístky cez mobilnú aplikáciu. Nefungovala ale ani tá. Zopakovala sa teda situácia, ktorá sa stala v roku 2001 pri predaji lístkov na Majstrovstvá sveta.
Dôvodom technických komplikácií bola podľa oficiálneho predajcu lístkov snaha eliminovať priekupníkov. Z tohto dôvodu bol vyvinutý špeciálny algoritmus, ktorý mal priekupníkov identifikovať a posielať v elektronickom rade na jeho koniec. „Algoritmus, ktorý ich identifikoval na základe viacerých parametrov, mohol v niektorých prípadoch zle vyhodnotiť napríklad viacero prístupov z rovnakej IP adresy, hoci mohlo ísť o rôznych ľudí. Neoprávnene tak vyhodil z radu na čakanie aj stovky bežných hokejových fanúšikov, pre ktorých sme tento systém robili,“ vysvetľuje pre denník Pravda Eduard Jánošík, zástupca softvérovej spoločnosti Denax.
Preto sa viacerým ľuďom pri počítači stalo, že z trebárs 500-tej pozície klesli až na miesto v druhej desaťtisícke.
Predajcovi lístkov sa chybu podarilo identifikovať a algoritmus programátori online prepisovali. To malo za následok ďalší problém – pri viacerých reštartoch systém padal a záujemcov o lístky zoraďoval nanovo.
Podľa ankety RTVS sa však lístok nepodarilo kúpiť až 92% fanúšikom. Tí hovoria, že celý systém zlyhal a víťazmi v celom procese boli opäť špekulanti a priekupníci.
Už pár minút po oficiálnom spustení predaja sa totiž lístky objavili na mnohých sekundárnych predajných internetových stránkach. Cena lístkov na zápas Slovenska sa na takomto sekundárnom trhu pohybuje okolo 300 eur na jeden zápas, pričom v oficiálnom predaji stáli lístky okolo 60 eur (Príklad bazos.sk).
Zástupcovia Ticketportalu tvrdili, že v čase plného spustenia predaja po pol jedenástej boli ešte k dispozícii lístky na všetky stretnutia Slovákov na turnaji. Mnohí záujemcovia sa však na sociálnych sieťach a diskusiách sťažujú, že dostať sa k nim bolo takmer nemožné.