Pri ich používaní si však treba dávať pozor na zákony o ochrane osobných údajov alebo súkromia. Takisto väčšinou platí, že záznamy sa nemôžu zverejňovať na internete. Vyplýva to z odpovedí ministerstva zahraničných vecí a slovenských veľvyslanectiev v daných krajinách.
V Chorvátsku nie je používanie autokamier zakázané, avšak podľa zákona o ochrane osobných údajov je zakázané zaznamenávanie osôb a zverejňovanie záznamov bez ich súhlasu.
V Slovinsku je používanie autokamier možné len na súkromné účely, bez snímkovania ostatných účastníkov cestnej premávky. V Švajčiarsku je ich používanie povolené, platia pri tom rovnaké podmienky ako pri používaní mobilov a navigácií v autách.
V Maďarsku nie je ešte podľa ministerstva používanie autokamier právne upravené. Odporúčajú pritom tak nainštalovať kameru, aby pri snímaní neboli narušené práva iných osôb. Teda, aby neboli vedome použité osobné údaje iných osôb, prípadne ich podobizne.
„Trestným sa stáva až uverejnenie takýchto záznamov, napríklad na internete,“ uviedol rezort diplomacie s tým, že v niektorých prípadoch uplatnenia škody v občiansko-právnych sporoch sa môže takýto záznam použiť pri dokazovaní, ak znalec alebo sudca súhlasí s použitím záznamu.
Podobne je to aj v Rakúsku. Používanie autokamier nie je taxatívne zakázané, ale záznamy sa nemôžu zdieľať na sociálnych sieťach či v médiách. Okrem toho upozornili, že vyhotovovanie obrazových záznamov môže narážať na rakúsky zákon o ochrane osobných údajov. „Nevieme dopredu odhadnúť, ako zareaguje rakúska polícia pri cestnej kontrole občanov SR a ako vyhodnotí kameru na palubnej doske,“ uviedlo ministerstvo. Používanie autokamier presne neupravuje ani talianska legislatíva, jej použitie nie je teda zakázané.
„Záznam možno použiť výslovne na obranné účely osoby, ktorá ich zhotovila. Záznam nesmie byť žiadnym spôsobom verejne šírený, inak totiž ide o porušenie zákona o ochrane osobných údajov,“ informuje rezort.
V Bulharsku platí, že každý vodič môže snímať vodičov, ktorí sa dopustili hrubého porušenia cestnej premávky. Dopravná polícia prijíma záznamy od svedkov a používa ich ako dôkaz pre uloženie sankcií. To je však možné urobiť len kamerou, ktorú schválili podľa zákona o meraní a je schválená metrologickým ústavom.
Palubné kamery sú legálne vo Francúzsku, ich legislatíva umožňuje použitie kamerových záznamov ako dôkazu na súde. „V prípade havárie je používateľ palubnej kamery zodpovedný za použitie záznamov a musí čo najskôr informovať druhú stranu o ich existencii. Ak túto skutočnosť okamžite neoznámia, môže dôjsť k domnienke, že sa so záznamom manipuluje a nie je pravdivý,“ upozorňuje ministerstvo.
Podľa francúzskej legislatívy nemusia byť na aute informácie o tom, že je vybavené palubnou kamerou. Používanie záznamov je upravené zákonmi o ochrane súkromného života. Základným princípom je, že to, čo sa vzťahuje na súkromný život, nemôže byť predmetom zachytávania, nahrávania, a vysielania bez súhlasu ľudí na nahrávkach. Pri zverejnení záznamu na web platia prísne pravidlá, je nutné zamaskovať ľudí alebo evidenčné čísla vozidiel.
V Španielsku záleží na tom, o aký typ záznamu ide, na čo sa použije a ako. V súčasnosti totiž stále, aj napriek diskusiám, neexistuje výslovná úprava možnosti zhotovovania kamerového záznamu v súkromných vozidlách. Sériu usmernení vydala Agentúra pre ochranu údajov, no napriek tomu oficiálne kritériá známe nie sú. Robiť nepretržitý záznam vrátane napríklad státia na parkovisku sa nepovažuje za legálne.
Všeobecne však platí, že na zaznamenanie treba súhlas osoby, zachytávanie verejných snímok ciest na bezpečnostné účely je vyhradené pre štátne bezpečnostné orgány a v prípade nehody môže byť videozáznam použitý, ale každý prípad sa posudzuje osobitne, pričom posledné slovo má sudca. Podľa španielskeho zákona o bezpečnosti cestnej premávky môžu vodiča potrestať pokutou 200 eur, ak sa pri manipulácii s kamerou pri jazde zníži trvalá pozornosť vodiča. Takisto nemožno záznamy zverejňovať na internete bez súhlasu dotknutých osôb.