Elektrické vozidlá by použitím tejto polovodičovej batérie mali dosiahnuť dojazd až 800 kilometrov. Kórejská spoločnosť tiež sľubuje životnosť viac ako 1 000 cyklov nabíjania. To znamená, že jedna batéria umožní najazdiť až 800 000 kilometrov.
Jasné je, že batéria bude obsahovať pevný elektrolyt, ale žiadne presnejšie údaje týkajúce sa použitého pevného elektrolytu spoločnosť zatiaľ neudala a ani neuviedla, kedy by mal byť výrobok uvedený na trh.
Skupina, ktorá na batérii pracuje, vo svojom vyhlásení hovorí o „priekopníckom vývoji”. Teraz vraj pokračuje v práci na detailoch technológie, po ktorej by sa mali začať rozvíjať procesy pre sériovú výrobu.
Elektrolyt síce známy nie je, ale prvky anód áno. Použitá technológia anód má vraj byť priekopnícka: uvádza sa, že kombinácia striebra-uhlíku bráni kryštalizácii na anódach. Podľa spoločnosti Samsung by polovodičová batéria mala mať hustotu energie 900 watthodín na liter.
V porovnaní by teda nová batéria mala byť objemovo o polovicu menšia, ako súčasná lítium-iónová batéria.
Batérie s pevným elektrolytom sa považujú za budúcu technológiu batérií pre elektrické vozidlá. Najdôležitejší rozdiel oproti konvenčným lítium-iónovým akumulátorom je to, že namiesto tekutého elektrolytu sa používa látka tuhá. To zvyšuje hustotu energie, čo znamená väčší rozsah pri rovnakom objeme. Zároveň sa eliminuje potreba drahého chladenia. Táto technológia sa tiež považuje za bezpečnejšiu, pretože nehody batérie nemôžu viesť k požiarom.
Aj iní početní výrobcovia automobilov už oznámili, že pracujú na podobných polovodičových batériách s tuhým elektrolytom.
Toyota má v pláne predstaviť svoju technológiu v rámci olympijských hier v Tokiu v roku 2020. Taiwanská spoločnosť ProLogium už svoju polovodičovú batériu predstavila, a Mercedes nadviazal pri vývoji spoluprácu s spoločnosťou Hydro-Québec.
Na druhej strane sa našli aj veľkí automobiloví dodávatelia, ktorí vo svojich projektoch zlyhali. Bosch a Continental, sa vývoja elektrobatérie sa nasledovne vzdali.
Teraz treba už len vyčkať či sa táto “superbatéria” naozaj dostane do sériovej výroby a nezostane len “priekopníckym” prototypom.
Andrea Lopatková