Paríž 12. júna (TASR / Ilustrácia HSP) – Automobilka Renault znepokojená slimačím tempom budovania verejných dobíjacích staníc pre elektromobily vo Francúzsku sa chopila iniciatívy. Pustí sa do ich zriaďovania so svojou japonskou dcérou Nissan.
Šéf sekcie vývoja elektrických vozidiel v Renaulte Thierry Koskas uviedol, že zriaďovanie dobíjacích staníc by nemala byť úloha automobilky, ale podľa neho niekto s tým musí začať.
Renault tak istým spôsobom skopíruje príklad výrobcu pneumatík Michelina. V roku 1910 začal umiestňovať popri cestách dopravné značky, ktoré pomáhali prvým motoristom rýchlejšie doraziť do cieľa. Miestnym správam ich vtedy venoval 30.000. Neskôr začal vydávať automapy a potom ich dopĺňal aj informáciami o kvalite reštaurácií, ktoré dostávali podľa jej výšky hviezdičky Michelin.
Šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn predpokladá, že na verejne prístupných miestach bude postavených asi 1000 rýchlodobíjacích stojanov. Náklady na jeden sa odhadujú na 5000 eur. Budú stáť na parkoviskách, pri supermarketoch a na iných dobre viditeľných miestach.
Renault-Nissan investoval do vývoja a výroby elektrických áut štyri miliardy eur.
Francúzsky štát, ktorý je s 15-% podielom najväčším akcionárom koncernu, chce vybudovať do roku 2015 až 75.000 dobíjacích zásuviek. Teraz je ich v Európe 15.000, najviac v Nemecku a v Holandsku.
Renault uvedie na trh vo Francúzsku prvý svoj elektromobil Zoe. Ghosn očakáva, že sa predaj elektrických automobilov do roku 2020 bude medziročne zvyšovať o 10 %.
Vláda podporuje predaj elektroáut dotáciou 5000 eur. V prvom štvrťroku dosiahol ich podiel na celkovom predaji nových áut vo Francúzsku 0,4 %. V západnej Európe sa ich vlani predalo rekordných 11.000, ich podiel na celkovom predaji však nedosiahol ani 0,1 %.