V týchto rozhovoroch niekoľko kňazov v USA, ktorí o sebe prezradili, že sú homosexuáli, trvajú na tom, že homosexuálne správanie je uvoľňujúce a umožňuje im to “byť samými sebou”.
Na tieto vyznania reagovali aj niektorí verní katolíci, vrátane dominikánskeho rehoľníka Thomasa Petriho. Ten podľa webu ChurchPOP svoje postoje predstavil na Twitteri.
“Nemám žiadne pochopenie pre kňazov, ktorí sa vyznajú z homosexuality a následne tvrdia, že kňazstvo je pre nich nejaká klietka. Nikto vás nenútil stať sa kňazom. Veriaci sa nemusia zaoberať vašimi problémami, priatelia. Vlastne si ani nezaslúžia, aby sa zaoberali problémami kýmkoľvek z nás. My im slúžime. A bodka.”
Ďalej podotýka, že “kňazi, ktorí trvajú na tom, že v kňazstve ‘nemôžu byť tým, kým sú’, nie sú vlastne kňazmi” a “posledná vec, ktorú potrebujú veriaci, sú kňazi, ktorí zo svojej sexuality robia svoju primárnu identitu”. K tomu pridáva aj vyjadrenie pápeža Františka, že “ak už sa takíto kňazi necítia slobodní bez toho, aby svoju sexualitu neprejavili, potom nech sú ušľachtilí a nech opustia kňazstvo”.
To isté však platí aj pre tých, ktorí sú “úplne rozptýlení a priťahovaní ženskou pozornosťou, lebo ich myšlienky a jazyk sú vždy sexuálne”.
Ako Petri upozorňuje, kňaz, ktorý sa “vyzná”, že je homosexuál, si dokonca môže namýšľať, aký je pravdivý voči sebe, no v skutočnosti je to v príkrom “rozpore s jeho vysviackou, ktorá robí z autentickej osoby človeka osobu Krista v službe Božiemu ľudu.” Teda byť Kristom pre ľudí je pravdivou a autentickou identitou kňaza, nie nezriadená homosexualita “pseudokňaza”.
Nemôže by tak dobrým “Otcom” a niečo naprávať, ak v samom sebe má “neporiadok”. “Toto je klasický príklad zvrátenia nefunkčnej rodiny. Nemá miesto v kňazstve a Cirkvi,” odkazuje takýmto kňazom.
Katolícka cirkev učí, že ľudia s homosexuálnymi tendenciami “musia byť prijatí s úctou, súcitom a citlivosťou”, ale homosexuálne činy predstavujú “vážnu nemravnosť”, sú “vnútorne neusporiadané” a “v žiadnom prípade nemôžu byť schválené”. Namiesto toho “homosexuálni ľudia sú povolaní k čistote”.
Aj preto je v latinskej cirkvi celibát, aby viedol “k nebeskému kráľovstvu”, čím sa kňaz dáva úplne Bohu a ľuďom, dodáva ChurchPOP podľa Katechizmu katolíckej Cirkvi.