Atlanta 18. septembra 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Matt Rourke)
Coca-Cola je jednou z najuznávanejších značiek na svete, ale chcela by byť čoskoro známa aj kvôli iným druhom nápojov
Ako totiž informuje BNN Bloomberg, spoločnosť Coca-Cola je v “serióznych rozhovoroch” s kanadským producentom marihuany Aurora Cannabis Inc., aby spoločne vyrábali nápoje s marihuanovou zložkou.
No nie to celkom tak, ako by to na prvý pohľad vyzeralo, pretože Coca-Cola sa údajne zaujíma o to, ako by vyrábala nápoje s pridaním kanabidiolu (CBD), čo nie je psychoaktívna chemická látka nachádzajúca sa v rastlinách marihuany. Takéto nápoje by mohli byť neuveriteľne užitočné pre ľudí trpiacich zápalmi, bolesťou a kŕčmi. Podľa hovorcu spoločnosti Coca-Cola Kenta Landersa, “o CBD sa po celom svete hovorí ako o zložke funkčných regeneračných nápojov”.
Podľa agentúry Reuters je CBD jedna zo stoviek molekúl nachádzajúcich sa v rastlinách marihuany a obsahuje menej ako 0,1% THC (tetrahydrocannabinol, najpsychoaktívnejšia zložka marihuany). Už na niektorých trhoch sú k dispozícii nápoje so zložku CBD, ako napríklad Dirty Lemon, Sprig a Kickback.
Hovorkyňa spoločnosti Aurora Cannabis Inc. Heather MacGregorová sa podobne ako Coca-Cola tiež odmietla vyjadriť k vzájomným rokovaniam, ale potvrdila, že majú v úmysle vstúpiť na trh s nápojmi. Zatiaľ čo zdroje hovoria, že rokovania medzi spoločnosťami Coca-Cola a Aurora prebiehajú, neexistuje žiadna záruka, že budú úspešné alebo že sa zverejní obchodná dohoda.
Coca-Cola sa údajne poobzerala aj po ďalších spoločnostiach venujúcich sa spracovaniu marihuany, ktoré by mohli byť potenciálnymi partnermi v tomto smere. Napríklad už pred dvoma mesiacmi na vysokej úrovni rokovala s kanadskou spoločnosťou Aphria Inc., ale tieto rozhovory nedosiahli pokrok.
Ak by šlo o pravdivé informácie, aktivity Coca-Coly v produkcii alternatívnych nápojov by sa mali ukázať aj v augustovej kúpe spoločnosti Costa Ltd., najväčšieho obchodníka s kávou vo Veľkej Británii, za 5,1 miliardy dolárov.
O novinky sa Coca-Cola zaujíma aj z toho hľadiska, že v roku 2017 zaznamenala ročný príjem vo výške 35,4 miliárd dolárov, čo je pokles o 15,5% oproti predchádzajúcemu roku. Preto okrem iného vyskúšala predstaviť napríklad aj alkoholickú variantu dostupnú len v Japonsku.