Dva tankery ľadovej triedy Arc7 Vladimir Rusanov a Eduard Toll s objemom asi 170 tisíc kubíkov každý s nákladom skvapalneného plynu vyrobeného v podniku Jamal SPG, projekt spoločnosti Novatek, boli prvé lode v dejinách Severnej morskej cesty, ktoré preplávali východnú trať k Beringovmu prielivu z prístavu Sabbeta bez doprovodu ľadoborca.
Plavba trvala 19 dní, čo je o 16 dní rýchlejšie než tradičnou cestou cez Suezský prieplav a Malacký prieliv. Ľadová časť Severnej morskej cesty bola prekonaná za 9 dní a 6. júla ukončili tankery svoju plavbu: Vladimir Rusanov priplával k Beringovmu prielivu a Eduard Toll vyplával na Čukotské more. Tieto plavby znamenajú zahájenie pravidelných dodávok skvapalneného plynu po Severnej morskej ceste. Tankery na skvapalnený plyn ľadovej triedy Arc7 boli vyrobené na objednávku spoločnosťou Novatek zvlášť pre arktické projekty. Dokopy má byť v rámci projektu Jamal SPG postavených 15 týchto plavidiel ľadovej triedy Arc7.