Peking 3. júla 2023 (HSP/Global Times/Foto:Screenshot)
Čínske železnice v sobotu oznámili, že úspešne dokončili výkonnostné testy nových high-tech komponentov, ktoré sú dôležité pre vysokorýchlostné vlaky CR450 pri rýchlostiach presahujúcich 400 kilometrov za hodinu (km/h), ktoré sú údajne najrýchlejšie na svete, čo predstavuje ďalší míľnik v čínskej vysokorýchlostnej železničnej technológii, ktorá je svetovou špičkou
V snahe urýchliť vývoj novej generácie vysokorýchlostných vlakov, ktoré sú rýchlejšie, bezpečnejšie, šetrnejšie k životnému prostrediu, energeticky účinnejšie a inteligentnejšie, uskutočnili čínske železnice testovanie na úseku železnice z Fu-čchingu do Čchien-čou vo východočínskej provincii Fu-ťien, informovali v sobotu noviny Global Times od čínskych železníc.
V stredu skúšobný vlak úspešne prešiel po priečnom moste v zálive Meizhou rýchlosťou 453 km/h a relatívnou rýchlosťou 891 km/h. Vo štvrtok skúšobný vlak premával v tuneli Haiwei rýchlosťou jedného vlaku 420 km/h a relatívnou rýchlosťou 840 km/h.
Nové technologické komponenty prešli účinnými výkonnostnými testami, ktoré preukázali vynikajúcu výkonnosť v rôznych ukazovateľoch. Tento úspech predstavuje významný míľnik vo vývoji vysokorýchlostného vlaku CR450 a položil pevný základ pre realizáciu projektu technologických inovácií CR450, uviedli čínske železnice.
CR450 predstavuje vlak s prevádzkovou rýchlosťou 400 km/h. V súčasnosti je najvyššia prevádzková rýchlosť vysokorýchlostných vlakov v Číne 350 km/h, čo je zároveň najvyššia prevádzková rýchlosť vysokorýchlostných železníc na svete. Najvyššia prevádzková rýchlosť vysokorýchlostných vlakov v Japonsku a Francúzsku je podľa správ médií stanovená na 320 km/h.
Pri rýchlosti 400 km/h by vlak skrátil cestu z Pekingu do Šanghaja na 2,5 hodiny. Pri takejto rýchlosti by sa cesta z New Yorku do Washingtonu DC v USA mohla skrátiť na necelých 55 minút, čo pri ceste autom alebo vlakom trvá tri až štyri hodiny.
Na rozdiel od šesťnásobného významného zvýšenia rýchlosti, ku ktorému došlo v rokoch 1997 až 2007, keď sa Čína stále snažila dobehnúť svetovú špičku, nedávne zvýšenie rýchlosti vrátane súčasného projektu CR450 pomohlo udržať náskok Číny v prevádzkovaní najrýchlejších vlakov na svete, uviedol v sobotu pre Global Times Sun Zhang, železničný expert zo šanghajskej univerzity Tongji.
Sun si živo spomínal na šieste zvýšenie rýchlosti, ku ktorému došlo 18. apríla 2007, keď Čína zvýšila rýchlosť svojich vnútroštátnych vlakov zo 160 km/h na 200 km/h. Po tom, ako Čína v roku 2008 uviedla do prevádzky svoje vysokorýchlostné vlaky, sa krajina rýchlo dostala na čelo s vlakmi jazdiacimi aktuálnou rýchlosťou 350 km/h.
Po dosiahnutí určitej rýchlosti nebude akékoľvek ďalšie zvyšovanie rýchlosti jednoduchou úlohou, povedal Sun a poznamenal, že pridaním 50 km/h bude CR450 predstavovať ďalší kvalitatívny skok a míľnik vo vývoji čínskych vysokorýchlostných železníc.