Lietadlo Solar Impulse 2 má rozpätie krídel 72 metrov, čo je širšie ako u Boeingu 747. Na sebe má viac ako 17 000 solárnych článkov, ktoré tvoria štvrtinu z jeho 2,3-tonovej hmotnosti. Pomocou nich funguje tak, že za denného svetla vyletuje do výšky až takmer 9 km a počas noci sa v šetrnom režime vzduchom kĺže.
Účelom preletu je predviesť schopnosti čistej, obnoviteľnej energie. Štvordňová cesta začala v New Yorku. Španielska Sevilla však nie je poslednou zastávkou pre lietadlo Solar Impulse 2, čaká ho ešte cesta do konečného cieľa v Abú Dabí, odkiaľ vlastne začal aj svoje cestovanie okolo sveta v marci roku 2015.
“Atlantik je symbolická časť letu,” konštatuje pilot lietadla Bertrand Piccard. “Je to symbolické, pretože všetky dopravné prostriedky sa vždy snažili prejsť cez Atlantik, prvý parník, prvé lietadlo, prvý balón, prvá vzducholoď a dnes je to prvé lietadlo poháňané slnečnou energiou.” Dodáva však, že “cieľom nie je meniť letectvo ako Charles Lindbergh, ale inšpirovať ľudí na použitie obnoviteľných technológií a ukázať ľuďom, že ich môžu používať každý deň na skvalitnenie života”.
Najlepšie sa lietadlu letí samozrejme za jasného počasia. No prelet Atlantikom bol podľa pilota náročnejší, pretože musel prekonať turbulentné studené fronty a vyhnúť sa mrakom. “Keď som letel po celom svete non-stop v balóne s Brianom Jonesom, boli sme dvaja v kapsule, kde bolo veľa priestoru a bola vyhrievaná, takže v tomto zmysle to bolo jednoduchšie,” spomína. V solárnom lietadle sa musel vysporiadať s nevykurovanou a neutesnenou kabínou a svojským riešením toalety.