V analýze sa uvádza, že na popredných priečkach sú prirodzene krajiny s geografickou blízkosťou k Českej republike a historickými ekonomickými väzbami na Česko. Viac ako polovica firiem z tých, ktoré boli v roku 2017 predané zahraničným vlastníkom, nebola staršia ako tri roky. Podľa analýzy sa vlani predalo o 112 firiem viac ako v roku 2016.
Analytička Bisnode Petra Štěpánová tvrdí, že “spravidla išlo o takzvané ready-made spoločnosti, teda firmy, ktoré nikdy nepodnikali a boli založené kvôli následnému predaju.” Podľa nej je to najrýchlejší a najpohodlnejší spôsob, ako začať v priebehu 24 hodín podnikať. “To dokazuje aj fakt, že vyše 70 percent českých firiem predaných zahraničným podnikateľom malo registrované sídlo v Prahe,” dodala analytička.
Počas posledných štyroch rokov bolo každoročne predaných zhruba 3500 českých firiem zahraničným podnikateľom. České firmy najčastejšie kupujú Slováci (24,6 percent), Ukrajinci (16 percent), Poliaci (8 percent), Rumuni (7 percent) a Rusi (6 percent). K predaju vo viac ako dvoch pätín prípadov došlo do dvoch rokov od ich založenia. Spravidla sa tiež jednalo o spoločnosti s pražskou adresou.