Džambazki upozornil na skutočnosť, že v čase krízy vozia východoeurópske spoločnosti rúška, lieky a prístroje na umelú ventiláciu pľúc.
“Môžem uviesť konkrétne (bulharskú – pozn. red.) firmu, ktorá dodáva injekčné striekačky z Belgicka do Francúzska a späť. Je to spoločnosť, ktorej vodiči riskujú svoje životy dodávaním liekov do nemocníc s veľkým počtom ochorení so stovkami chorých Francúzov a Belgičanov. Teraz na diaľniciach západnej Európy má 99% nákladných vozidiel poľské, rumunské, bulharské a pobaltské ŠPZ,” uvádza sa v otvorenom liste Džambazkiho na Facebooku.
“Že sa nehanbíte, drahý Charles! Vo chvíli, keď odsudzujete týchto ľudí, dopravcov (z východnej Európy – pozn.) k nezamestnanosti a hladu, oni doslova zachraňujú životy vašich krajanov a vašich najbližších priateľov vo Francúzsku. Pretože dodávajú lekárske vybavenie, bez ktorého by sa stovky, ak nie tisíce vašich krajanov s najväčšou pravdepodobnosťou rozlúčili so životom. Dodávajú potraviny do obchodov, vážený premiér, aby tam bolo všetkého dostatok a obyvateľstvo neprepadalo panike. Dodávajú tiež toaletný papier, po ktorom je v Belgicku veľký dopyt,” vyhlásil politik.
Džambazki označil správanie tých, ktorí podporujú balík mobility, za pokrytecké vzhľadom na súčasnú situáciu s koronavírusom a pracovnému režimu, v ktorom musia vodiči pracovať.
Upozornil na skutočnosť, že v prípade krízy nie je starostlivosť o vodičov prioritou.
“Prečo teraz majú a môžu spať v kabíne, ale zajtra (až prijmú balíček mobility – pozn.) nie? A dnes sa nepočíta so žiadnym návratom vodiča, žiadnym návratom kamiónu, že? Nútite ich tráviť karanténu na ceste, pretože Francúzsko, Taliansko, Nemecko a Belgicko potrebujú rúška, ochranné odevy, respirátory a potraviny. My, okrajové krajiny, to všetko vozíme, pretože vaši vodiči na cestách nie sú,” napísal politik.
Podľa Džambazkiho by východoeurópske spoločnosti mali opísané dopravné linky odmietnuť.
“Viete, drahý Charles, toto nepochopiteľné, arogantné a drzé pokrytectvo si zaslúži len jednu vec. Aby východní dopravcovia a východní podnikatelia vrátili svoje kamióny a nechali vás, aby ste si poradili sami. Ale my to neurobíme, pretože potom stovky, možno tisíce Belgičanov, Francúzov, Nemcov sa rozlúčia so životom. To nemôžeme dovoliť a nedovolíme, aby nás trápilo naše svedomie,” vyhlásil politik.
Džambazki predtým opakovane kritizoval navrhované pravidlá v práci vodičov nákladných vozidiel: nové opatrenia vyžadujú povinný návrat do krajiny registrácie raz za niekoľko týždňov a odpočinok vodičov mimo vozidla na náklady spoločnosti. Účelom prijatia balíčka mobility je podľa názoru európskeho poslanca vytlačiť z trhu spoločnosti z východnej a strednej Európy. Proti novým pravidlám sa stavia tiež Maďarsko, Rumunsko, Litva, Lotyšsko, Poľsko, Cyprus a Malta.
7. apríla Rada Európskej únie schválila balík mobility, teraz musí Európsky parlament odhlasovať opatrenia, ktoré budú následne uverejnené v úradnom vestníku a o 20 dní na to nadobudnú platnosť.