Bratislava 24. februára 2022 (HSP/Foto:TASR-Pavol Zachar)
Ďalší dôkaz, že čo vezme parlament do rúk, to pokazí. Na takej na prvý pohľad banalite, ako je parkovanie na chodníkoch potvrdil, že zákony sa prijímajú narýchlo a bez toho, aby páni poslanci a dámy poslankyne vedeli, čo činia. Že schválili zákaz parkovania na chodníkoch, ktorý vstúpi do platnosti už prvého marca – sa stalo omylom. Komické, keby to nespôsobilo starosti všetkým. Aj predstaviteľom hlavného mesta, ktoré víta obmedzenie parkovania na chodníkoch, no samosprávy za taký krátky čas nedokážu legislatívne zmeny aplikovať v praxi. Ale, starosti to robí najmä vodičom.
Novela zákona o cestnej premávke umožní parkovať len na vyznačených miestach na chodníkoch, tak, aby zostalo dostatok priestoru pre bezpečný a pohodlný pohyb chodcov. Novela ukladá vyznačiť parkovacie miesta na chodníkoch riadnym dopravným značením. No stihnúť to do prvého marca sa jednoducho nedá…
Bojí sa toho aj hovorkyňa hlavného mesta, lebo „pre rýchlu účinnosť novely nie je jasné, či je vôbec možné za taký krátky čas tieto miesta riadne vyznačiť,“ uviedla Katarína Rajčanová. Na každý úsek treba totiž pripraviť a odsúhlasiť projekt organizácie dopravy, osadiť dopravné značenie a keďže je zima, nie je možné urobiť vodorovné dopravné značenie. Podotýka, že príprava troch parkovacích zón v rámci bratislavskej mestskej parkovacej politiky, ktorú mesto spustilo od januára, trvala väčšiu časť roka 2021.
Starostka bratislavskej Karlovej Vsi Dana Čahojová tvrdí, že to nie je možné v takom rozsahu pripraviť do marca ani len teoreticky. Podľa nej je tento zákaz časovanou bombou. „Samosprávy, ktoré sa poctivo pripravujú a snažia regulárnym spôsobom do budúcna vniesť do parkovania systém a poriadok, budú opäť „spravodlivo“ potrestané,“ myslí si starostka.
Za zákaz parkovania na chodníkoch hlasoval takmer celý parlament. Zdá sa, že poslanci nevedeli, za čo hlasujú. Priznal sa Peter Cmorej zo SAS-ky, a aj on to pomenoval Kocúrkovom.
Zvuk: Cmorej
Iný SAS-kár, Radovan Sloboda, naopak vedel, za čo hlasuje.
Zvuk: Sloboda
Martin Borguľa z Kollárovej rodiny sa chcel opýtať kolegov, prečo hlasujú, keď nevedia za čo. On vedel.
Zvuk: Borguľa 1
Richard Nemec z OĽaNO hovorí o omyle.
Zvuk: Nemec 1
Jana Vaľová zo Smeru si myslela, že je všetko v poriadku.
Zvuk: Vaľová
Nuž, nijako to náš parlament nectí. Robiť takéto chyby za 5-tisíc eur mesačne, O čom to svedčí?
A čo ďalej? Poslanci narýchlo opravujú, čo zbabrali. Do druhého čítania prešiel návrh dvojročného odkladu tohto opatrenia. Bez ohľadu na to, parlament do prvého marca zmeniť zákaz nestihne.
Vtedy zákaz parkovania na chodníkoch vstúpi do platnosti. Parkovaniu na chodníkoch je koniec. Mnohí najmä bratislavskí vodiči, ale aj návštevníci Bratislavy budú mať už čoskoro veľký problém.
Čo s tým? Na otázku redaktora RTVS, či teda parkovať alebo neparkovať prvého marca na chodníku, sa poslanecké názory rôznia.
Miloš Svrček z Kollárovej rodiny chce rešpektovať zákon.
Zvuk: Svrček
Poslanci z OĽaNO, Peter Kremský i Richard Nemec, spoliehajú sa na zhovievavosť miest i polície.
Zvuk: Kremský
Zvuk: Nemec 2
Nuž, aj zlý zákon je zákon, však Martin Borguľa.
Zvuk: Borguľa 2
Slovenskí poslanci zase raz ukázali, že veľké peniaze si nezaslúžia. Chcú liečiť neliečiteľnú chorobu – nedostatok miesta na parkovanie – šokom? Stačia im vysoké platy a akoby ich bežný život občana vôbec nezaujímal. Akoby nevideli a nevedeli, že na bratislavských chodníkoch, ale aj na chodníkoch v iných mestách nútene parkujú desaťtisíce áut, lebo ich majitelia inú možnosť jednoducho nemajú?
Čo keby sa naši poslanci započúvali do slov Andera z Košíc, keď prezradil radu svojho otca o potení. A im sa potiť nijako nechce. Ani za 5-tisíc eur mesačne.
Zvuk: Ander z Košíc
Dagmar Vanečková