Bratislava 9, novembra 2023 (HSP/Foto:Screenshot)
Spoločnosť Telekom predstavila tohtoročnú vianočnú reklamu. A vyvolala búrku
K reklame na Facebooku zverejnili krátky text: “Na Vianoce sa mnohí z nás vracajú domov, kde často čelia otázkam ako “Máš už niekoho?”, “Dočkáme sa vnúčat?”, “Kedy doštuduješ?”. Aj keď sú myslené dobre, odpovedať na ne nie je ľahké. Preto vám prajeme, aby ste tieto sviatky dostávali iba otázky, na ktorých skutočne záleží. Pretože vzájomný #rešpekt je ten najkrajší darček.”
Podľa bývalej poslankyne Anny Belousovovej je reklama ukážkou doby, ktorú žijeme a hodnôt, ktoré niektorí považujú za progresívne, pokrokové, správne:
“Známy mobilný operátor postavil svoju vianočnú reklamu na devastovaní symbolu Vianoc. A čo je hádam ešte horšie vydáva to za “rešpekt”.
Čo, koho a prečo máme donekonečna rešpektovať?! Máme rešpektovať, že niekto sa rozhodne starú nemeckú vianočnú pieseň o jedličke, pieseň, ktorej tóny sú v každom z nás spojené s tými skutočnými a čistými Vianocami doslova sprzniť textom o tesných slipoch a spermiách nejakého homosexuála?!”
Podľa političky je choré v rámci pokryteckej tolerancie rešpektovať špinenie našich čistých symbolov a ničenie normálneho sveta.
Belousovová nie je sama, koho reklama zdvihla zo stoličky. Pod videom spoločnosti sa objavilo množstvo kritických komentárov.
Telekom sa rozhodol reagovať a v komentári na Youtube sledovateľom odkázal: “Našou vianočnou reklamou poukazujeme na to, že by sme k sebe mali pristupovať s rešpektom a empatiou. Niektoré zdanlivo nevinné otázky dokážu byť pre druhých nepríjemné a zraňujúce. Reklama nerieši nutne sexuálnu orientáciu, nie je zameraná na LGBTI komunitu a slovo „spermie“ naráža na tému plodnosti a časté otázky ohľadom plánovania rodiny. Radíme ju k citlivým témam, čo si blízki často neuvedomujú. Nikdy nevieme, čím si človek prechádza a práve preto by sme mali byť ohľaduplní. Pretože rešpekt je to, čo nás spája. Je najväčším darom a kľúčom k pokojnému prežitiu vianočných sviatkov. Bez hádok, urážania či jatrenia rán.”