Bratislava 13. marca 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Altaf Qadri)
Internetové spoločnosti musia ráznejšie zakročiť proti fotografiám zachytávajúcim sexuálne obťažovanie detí, uviedla to britská štúdia. Podľa nej firmy nevedia preukázať, koľko ľudí mladších ako 13 rokov využíva ich služby a nemajú plán, ako chcú bojovať s týmto problémom. Žiadajú, aby všetky obrázky prešli pred ich zverejnením kontrolou. Dôležité sú aj prísnejšie kontroly súvisiace s vekom používateľov
Takzvaný grooming, teda nadväzovanie kontaktu so sexuálnym zámerom, sa najčastejšie objavuje na Facebooku, Instagrame a Snapchate. “Zdá sa, že pre firmy je dôležitejšie zachovanie si dobrého mena, ako ochrana detí,” uviedli v správe. Zverejnili ju po niekoľkých verejných vypočúvaniach medzi januárom 2018 a májom 2019, pričom polícia uviedla, že Británia je tretím najväčším “odberateľom” live streamov obsahujúcich sexuálne zneužívanie detí.
“Vykonali sme rozsiahle vyšetrovanie a zaviedli sme sofistikované riešenia. Toto je globálny problém vyskytujúci sa naprieč celým odvetvím. Vyvíjame nové technológie a spolupracujeme s vládnymi zložkami a expertmi na ochranu detí s cieľom zaručiť ich bezpečnosť,” uviedol David Miles, šéf bezpečnosti Facebooku pre Európu.
Microsoft tvrdí, že “informácie dôsledne zváži” a Google sa zaviazal spolupracovať na “vyriešení tohto diabolského zločinu”.
Správa uvádza, že niektoré kroky je potrebné vykonať do konca septembra. Navrhli tiež, aby na skenovanie obrázkov využili napríklad technológiu PhotoDNA od Microsoftu, ktorá dokáže porovnať príspevky s databázou obrázkov s nezákonným obsahom bez toho, aby ich videl človek.
Ako príklad riešenia uviedli tiež francúzsku aplikáciu Yubo využívajúcu algoritmy na nájdenie podozrivého obsahu s detskou nahotou, pričom prípady následne preveria zamestnanci.