Transgender aktivisti a spojenci verejne vyzvali spoločnosť Procter & Gamble, aby prepracovala svoj obal dámskych vložiek a aby odstránila symbol pohlavia typický pre ženu. Svoju požiadavku zdôvodnili tvrdením, že nie všetky menštruujúce sú ženy, a nie všetky ženy majú menštruáciu. Uvedený symbol vraj môže transsexuálom spôsobovať “nepríjemné pocity”.
Firma s navrhovanými zmenami súhlasí. „Už viac ako 35 rokov vždy bojuje za dievčatá a ženy a budeme to robiť aj naďalej,“ uviedol Procter & Gamble v utorok vo vyhlásení a doplnil, že sa taktiež zaviazali k podpore rozmanitosti.
To, kedy dôjde k zmenám ale neupresnili. „Rutinne posudzujeme naše výrobky, obaly a potlače, berúc do úvahy spätnú väzbu od spotrebiteľov, aby sme zabezpečili, že uspokojujeme potreby každého, kto používa naše výrobky,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Situácia je len ďalším príkladom toho, ako sa v poslednej dobe firmy a rôzne spoločnosti snažia vyjsť v ústrety stále aktívnejším zástupcom iných alebo neurčitých pohlaví. Podobné opatrenia prijali v poslednej dobe napríklad aj firmy ako Lyft, Mastercard či Tinder. V niektorých jazykoch hľadajú oslovenie pre “tretie pohlavie” už aj banky vo svojich formulároch.
Na rozhodnutie spoločnosti, vyhovieť transgender aktivistom, reagovala aj česká ekonómka a spisovateľka Markéta Šichtařová.
“Nejako sa stále nemôžem rozhodnúť, ktorou cestou sa vydať: Mám pokrokársky kúpiť Pikorovi (manželovi) vložky, keď som sa dozvedela, že nie všetci menštruujúci sú ženy? Alebo mám spiatočnícky po Gillette bojkotovať aj Always, keď som sa dozvedela, že vykazuje nulové percento rozumu?” zamýšľa sa ekonómka.
Tatiana Stará