Bratislava 25. apríla 2023 (HSP/Foto:Screenshot)
“Za Agendou 2030 sa skrýva pokus o zmenu civilizácie, nový svetový poriadok, ktorý zmení presvedčenie jednotlivcov,” napísal biskup Manuel Sánchez Monge
„Agenda 2030 a nový svetový poriadok“ je názov publikovaného článku, v ktorom prelát varuje, že čelíme pokusu zmeniť civilizáciu zavedením nového svetového poriadku, ktorý zmení presvedčenie ľudí.
V úvode svojho textu cituje filozofa Higina Marína, ktorý upresnil, že charakter spomínanej agendy presadzujú globalistické elity a má výrazne etatistický a reformný charakter.
“Za Agendou 2030 sa skrýva pokus o zmenu civilizácie, o nový svetový poriadok, ktorý zmení presvedčenie jednotlivcov. Je to globalistický systém – ktorý nemá nič spoločné s globalizáciou – zameraný na vytvorenie nevolenej a nedemokratickej svetovej vlády,” napísal.
Či už ide o podporu potratov, antikoncepcie alebo “rodovej rovnosti”, sekularizmu alebo etatizmu, “je to štát, kto určuje spôsob života, čím sa vytvára relativizmus, ktorý z tolerancie robí morálnu hodnotu par excellence” podľa plánu OSN, uviedol Sánchez Monge.
Biskup dodal, že ani z pohodlných dôvodov alebo “aby sme neboli vylúčení z verejnej diskusie” nemožno dodržiavať Agendu 2030: “Byť nazývaný kresťanom so sebou nesie požiadavky, ktorým sa nemožno vyhnúť,” upozornil.
Okrem iného naznačuje, že „v dokumente sú brilantné zovšeobecnenia, vďaka ktorým ľudia uveria, že ak sa všetka moc odovzdá OSN a Agende 2030, všetko bude v poriadku; ale nie, Agenda 2030 je pasca. V Agende 2030 sa rodina a náboženstvo javia ako konfliktné aspekty. Nie je pre nich dobré ani to, že vzdelanie patrí rodičom. Agenda 2030 podporuje potraty a masívne používanie antikoncepčných prostriedkov, okrem toho, že preberá terminológiu rodovej ideológie a súčasnej politickej korektnosti: sekularistická a etatistická“.
Nakoniec varuje, že “existujú kresťanské inštitúcie, ktoré akceptujú Agendu 2030. Tvrdia, že to robia preto, aby neboli vylúčení z verejnej diskusie, alebo aby sa vyhli marginalizácii. Chcú získať podporu, ktorá by im inak bola zamietnutá, ak by agendu nebrali do úvahy. Avšak nazývať sa kresťanom so sebou nesie povinnosti, ktorým sa nemožno vyhnúť.”
Uistil, že v niektorých častiach Francúzska a Španielska dochádza k „obnove kresťanských rodín“ a že „obraz manželského páru s 3 a viac deťmi ponúka šťastnú a láskavú víziu života; dochádza k oživeniu“.