Rím 22. novembra (HSP/foto: Facebook)
S pečivom sa nežartuje
Presvedčil sa o tom jeden z výrobcov tradičných pečivových pochúťok, spoločnosť Melegatti.
Spoločnosť na sociálnej sieti pustila do obehu reklamu na svoje pečivá, ktorej sa vzápätí dostalo mediálneho lynčovania. Reklamný slogan chcel byť vtipný a využil pri tom slová z Biblie, ku ktorým sa posnažil o rým:
“Miluj blížneho svojho ako seba samého,
stačí, že bude v pohode a pohlavia opačného.”
Po tom, čo sa tento obrázok objavil na sociálnej sieti, začali sa šíriť obvinenia z homofóbie a heterosexizmu. Niektorí ochrancovia ľudských práv v očakávaní zákona, ktorý by mal takéto výroky trestne postihovať, sa s vtipom biblického nádychu nechali počuť, že homofóbia skončí ako jeden z hlavných hriechov a bude trestaná peklom.
Spoločnosť Melegatti tento obrázok medzitým zo sociálnej siete stiahla a na svojom profile poskytla ospravedlnenie. Jej prípad však nebol prvým. Ešte viac utrpela spoločnosť Barilla (výrobca cestovín), keď sa jej riaditeľ verejne vyjadril pre rozhlasovú stanicu, že ich reklamné spoty budú vždy obsahovať tradičnú rodinu. Riaditeľ spoločnosti Guido Barilla sa po dlhodobom mediálnom tlaku taktiež ospravedlnil a prisľúbil dovzdelávanie v oblasti ľudských práv.