Únia autodopravcov plne podporuje výstavbu diaľnic, pretože dopravcovia aktuálne využívajú na prepravu cesty I. triedy, na ktorých sa nachádzajú aj zastavané oblasti. Následne pri dopravných nehodách vznikajú značné škody ako na strane prepravcu, tak na majetku obyvateľov miest a obcí.
UNAS v súvislosti s nedostatkom finančných prostriedkov potrebných na budovanie diaľnic pripomína predražený tender týkajúci sa elektronického mýta, na ktorý si posvietila aj Európska únia. Povinnosť platiť mýto za prejazd po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekoch ciest prvej triedy sa od roku 2010 vzťahuje na autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony.
Člen predsedníctva UNAS Stanislav Skala upozornil, že z mýta sa ročne vyberie 150 až 160 miliónov eur, ale len minimálna časť tohto obnosu je poskytnutá na údržbu ciest. Zvyšné peniaze inkasuje súkromná firma.
„UNAS je za urýchlené začatie budovania diaľnic, ale zároveň žiadame, aby vláda a poslanci prišli s návrhom zákona, ktorý určí, aby značná časť získaných prostriedkov z výberu mýta, bola investovaná do výstavby diaľnic a opravy ciest. Príkladom je Nemecko, ktoré má v zákone zakotvené, že 80 % finančných prostriedkov sa vráti do infraštruktúry,“ vysvetlil Skala.
Či niektorá parlamentná strana pretaví podnet Únie autodopravcov Slovenska a tým zabezpečí rýchlejšie budovanie diaľnic, ukáže čas.