Bratislava 24. mája (TASR/HSP/Foto:TASR)
Slovensko sa dostalo do rebríčkov TOP 10
Slovenská republika už druhý rok po sebe zaznamenáva medziročný rast návštevnosti. Podľa štatistických údajov vzrástol počet návštevníkov Slovenska v roku 2012 oproti roku 2011 o 5,7 %. Mimoriadne významné je aj zaradenie Slovenska do svetových rebríčkov najobľúbenejších destinácií. Uviedla to dnes v Bratislave v rámci prezentácie verejného odpočtu Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) za rok 2012 jej generálna riaditeľka Marta Kučerová.
Ako ďalej informovala, vydavateľstvo LonelyPlanet umiestnilo Slovensko medzi TOP 10 destinácií na rok 2013 a podobne aj americký cestovateľský portál BudgetTravel vyzdvihol Slovensko do TOP 10 najlepších destinácií. Americká spravodajská televízia CNN zaradila Košice – Európske hlavné mesto kultúry (EHMK) 2013 medzi TOP 7 turistických destinácií roka.
Štatistiku najobľúbenejších kongresových destinácií zverejnila v týchto dňoch aj Medzinárodná asociácia kongresového cestovného ruchu (ICCA). Kým v roku 2011 sa na Slovensku organizovalo 15 asociačných kongresových podujatí, v roku 2012 vzrástol ich počet na 32. V rebríčku krajín tak Slovensko postúpilo zo 71. na 57. miesto. O tento pozitívny rast a prílev kongresov na Slovensko sa vo veľkej miere zaslúžili aktivity odboru kongresového turizmu SACR a špecializovanej organizácie Slovak ConventionBureau.
Slovenská agentúra pre cestovný ruch hospodárila vlani s rozpočtom 10,9 milióna eur. V rámci svojich marketingových aktivít prezentovala Slovensko na 30 medzinárodných veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu, zorganizovala 53 infociest pre zahraničných novinárov a touroperátorov a viac ako 80 workshopov a prezentácií pre širokú aj odbornú verejnosť. Do všetkých marketingových aktivít SACR aktívne zapájala slovenské subjekty cestovného ruchu, zástupcov turistických regiónov, miest a obcí.
K atraktívnosti prispeli aj turistické televízne seriály
Medzi najvýznamnejšie projekty roku 2012 patrila prezentácia Slovenska na Letných olympijských hrách (LOH) v Londýne. SACR počas olympiády pripravila atraktívnu kampaň, v ktorej spojila prezentácie pre touroperátorov, program pre širokú verejnosť, outdoorovú reklamnú kampaň, ako aj kultúrny program a gastronomické workshopy.
Domáci cestovný ruch podporila agentúra zábavným cestovateľským seriálom Vo štvorici po Slovensku. Televízny seriál s priemernou sledovanosťou 460.000 divákov prispel k zvýšeniu záujmu Slovákov o dovolenku v SR.
Podobným projektom zameraným na prilákanie českých turistov do slovenských hôr, kultúrnych pamiatok, ale aj na regionálnu gastronómiu bola relácia „Toulavá kamera vychutnává Slovensko“ v Českej televízii. Priemerná sledovanosť relácie bola 720.000 divákov v ČR.
zf