Obsahom všetkých billboardov sú nasledujúce dve vety: „Muža a ženu ich stvoril. Rodová ideológia a politici, ktorí ju podporujú, sú proti Bohu!“ Slová viet sú bielej farby na čiernom podklade. Odlišné sú len slová muž, ktoré je napísané modrou farbou a slovo žena, ktoré je ružové.
K billboardom sa zatiaľ nikto oficiálne neprihlásil. Keďže text billboardu obsahuje citát zo Svätého Písma zadávateľom môže byť niektorá z kresťanských inštitúcií alebo nejaké kresťanské spoločenstvo.
Nie je vylúčená ani individuálna občianska angažovanosť, čo by svedčilo o tom, že občania začínajú citlivo vnímať blížiace sa referendum.
Môže však ísť aj provokáciu od zoskupení a organizácií, ktoré sú proti referendu. Takéto billboardy im môžu poslúžiť na to, aby referendum o ochrane rodiny označili za katolícku záležitosť a marginalizovali jej význam.
Samotné referendum sa uskutoční 7. februára. Vyhlásil ho prezident Andrej Kiska. Podnet pre vypísanie referenda podala Aliancia za rodinu, po tom, čo sa za jeho uskutočnenie vyslovilo viac ako 400 000 ľudí.
Z pôvodných štyroch otázok sa budú občania Slovenskej republiky po rozhodnutí Ústavného súdu SR vyjadrovať k trom otázkam. Prvou otázkou referenda je, či súhlasia s tým, aby sa manželstvom mohol nazývať len zväzok jedného muža a jednej ženy. Ďalšou je či súhlasia, aby si homosexuálne zväzky nemohli nárokovať adopcie detí. Záverečná otázka sa týka najme problematiky sexualizácie deti v školách, keď by rodičia mali právo rozhodovať o spôsobe výchovy a vzdelávania svojich detí v školách pri citlivých kultúrno-etických veciach, ako sú sexuálne správanie alebo eutanázia.
ru