Švédska ministerka životného prostredia uviedla, že zníženie počtu automobilov je rovnako feministickou záležitosťou, ako dosiahnutie cieľa znížiť emisie uhlíka. Informoval o tom portál Breitbart. Karolína Skogová taktiež tvrdí, že autá sú neefektívne:
“Normálne auto vo Švédsku je odstavené až 97 % svojej životnosti a na každé auto pripadá osem parkovacích miest a veľa kilometrov postavených ciest. Toto nemôžete nazvať efektívnosťou.”
Ministerka Skogová následne uviedla, že zníženie počtu automobilov na cestách je tiež otázka rodovej rovnosti, pretože ich prevaha vo švédskych mestách má za následok, že muži zaberajú miesto na úkor žien.
“Autá sú riadené prevažne mužmi, takže poskytovaním veľkého priestoru pre automobily poskytujeme aj veľký priestor pre mužov na úkor žien,” vysvetlila feministka Skogová.
Feminizmus v oblasti dopravnej politiky však nie je nič nové vo Švédsku, ktoré sa “pýši” tým, že má “prvú feministickú vládu na svete”. Na jej webovej stránke sa píše , že “rodová rovnosť” je ústredným bodom priorít vlády. Niektoré kroky tejto vlády sú však skôr tragikomické než zabezpečujúce rodovú rovnosť.
Dobrým príkladom je aj situácia, ktorá nastala v novembri minulého roku, keď vedenie hlavného mesta Štockholm uviedlo do prevádzky “genderovo neutrálne odpratávanie snehu”. Keďže muži viacej jazdia na autách a ženy využívajú viac chodníky, najprv sa začal odpratávať sneh z chodníkov, čoho dôsledkom bolo, že na cestách nastal chaos.
Samuel Gdovin