Rím 8. decembra 2015 (HSP/lifesitenews/foto:lifesitenews)
Rok milosrdenstva Vatikán začne svetelnou šou, premietnutou na Bazilike sv. Petra, ktorá má varovať pred klimatickými zmenami
Dnes večer na sviatok Nepoškvrneného počatia Panny Márie a v rámci otvorenia Roku milosrdenstva sa svetlá a zrak celého sveta upriamia na Baziliku sv. Petra. Pápež František dovolil eko-propagátorom, ktorí bojujú proti klimatickým zmenám aj prostredníctvom kontroly populácie, nasvietiť svetlá na fasádu a kupolu Baziliky, aby “inšpirovali ľudí ohľadom krízy životného prostredia a klimatických zmien”.
Svetelná šou nazvaná “Osvetliť náš spoločný domov” bude projektovať na Bazilike “obrazy nášho spoločného prírodného sveta, aby vzdelávali a inšpirovali k zmenám v súvislosti s klimatickou krízou všetky generácie, kultúry, jazyky, náboženstvá a spoločenské triedy”, hovorí tlačová správa o tejto udalosti, ktorú poskytol jeden zo sponzorov.
Hovorca tejto akcie za Vatikán, arcibiskup Rino Fisichella, nazval túto udalosť “jedinečnou svojho druhu a jedinečnou z dôvodu, že bude premietaná po prvýkrát na tak významnom pozadí. Tieto svetelné obrazy budú predstavovať Milosrdenstvo, ľudskosť, prírodný svet a klimatické zmeny”, povedal Fisichella.
Svetelná šou má podľa neho prepojiť pápežovu environmentálnu encykliku Laudato Si s práve prebiehajúcou konferenciou OSN o klimatických zmenách (COP21) v Paríži, ktorej Vatikán vyjadril silnú podporu. Svetelná šou má byť vyvrcholením otvorenia Roku milosrdenstva a má spojiť pápežovo posolstvo o milosrdenstve s bojom proti klimatickým zmenám.
Lídri prolife a pro-rodinných organizácii vo svete sú však skeptickí ohľadom Parížskej konferencie, ktorá tlačí na boj proti takzvanému “antropogénnemu” globálnemu otepľovaniu a varuje prostredníctvom pojmov ako “zachrániť Planétu”, čo v reči klimatológov predstavuje “protipopulačnú” agendu, ktorá ohrozuje národy, spoločnosti a rodiny.
Udalosť, ktorú nazývajú tiež “súčasným verejným umením”, sponzorujú organizácie, ktoré nesú pomenovania po gréckych a rímskych pohanských bohoch a ktoré pretláčajú agendu o klimatických zmenách. Je medzi nimi aj organizácia, ktorá priamo financuje potraty v rozvojových krajinách.
Pozadie veľkej šou a bizarný obskúrny symbolizmus
Hlavným sponzorom celej akcie je Svetová banka prostredníctvom iniciatívy Connect4Climate. Svetová banka, ktorá vznikla v roku 1945, aby pomohla postaviť vojnou strhanú Európu na nohy, má bohatú históriu neúnavného financovania potratov a programov na šírenie antikoncepcie v rozvojových krajinách pod nálepkou “zastavenia extrémnej chudoby” a za účelom “nakopnutia prosperity”. Pro-life lídri však upozorňujú, že jej programy majú za cieľ celkovo znížiť svetovú populáciu. Jedna jej organizácia Spoločnosť Duchovný rozvoj (SUS) je spojená s rôznymi náboženskými praktikami, a jej zamestnanci sa stretávajú na rôznych “transhumánnych meditačných seansách”, ktoré majú za cieľ “osobnú transformáciu cez sebapoznanie, porozumenie a prebudenie vyššieho ja”.
Ďalšou, ktorá sa pridáva do organizačného tímu, je spoločnosť Vulcan Inc., ktorú v roku 1986 založil investor a filantrop Paul G. Allen. Je súkromnou spoločnosťou so sídlom v Seattli a jej cieľom je “vytvoriť novú budúcnosť potlačením konvenčného myslenia”. Spoločnosť je pomenovaná po rímskom bohovi Vulkán, ktorému prislúchalo božstvo deštrukčnej sily ohňa. Jeho svätyňa stála aj v Ríme na úpätí pahorka Campidoglio, v blízkosti Vatikánu. Webstránka tejto organizácie tvrdí, že podľa jej zakladateľa je toto meno príznačné, pretože jej poslaním je “nájsť rýchle riešenia pre najväčšie problémy sveta.”
Ďalším partnerom je Okeanos, environmentalistický spolok, ktorý začal pôsobiť v roku 2007 na čele s Dieterom Paulmannom. Cieľom je zvýšiť povedomie “o rozličných hrozbách, ktorým sú vystavené oceány”. Organizácia sa sústreďuje na “plánovanie, financovanie a implementáciu projektov, ktoré môžu spôsobiť pozitívnu zmenu”. Bojuje proti “hriechu proti klíme, ktorý páchajú súčasné generácie prostredníctvom environmentálneho znečistenia, ale aj hlukového znečistenia (prostredníctvom hlučných lodí a strojov, či sonárnych experimentov).”
Názov Okeanos pochádza od gréckeho a rímskeho boha Okeana, ktorý mal byť zosobnením mora. Zobrazovaný bol s rybou v jednej ruke a hadom okolo druhej, čo malo predstavovať jeho dary štedrosti a proroctva.
A napokon, spoločnosť Obscura Digital, ktorá má sídlo v San Franciscu, bude celú šou sprostredkovať prostredníctvom svojich digitálnych technológií. Názov má svoj koreň v latinčine a znamená “tmavý, obskúrny”. Spoločnosť sa špecializuje na vytváraní “pohlcujúcich zážitkov, ktoré zmenia vaše myslenie o svete okolo vás”. Využíva pri tom holografické projekcie, 3D animácie a dynamickú vizualizáciu.
Tím spoločnosti Obscura tvoria umelci, stavbári, informatici a majstri manipulácie so svetlom a zvukom. Obscura už v minulosti spolupracovala na projektoch o klimatických zmenách spolu s OSN a pracovala pre klientov spoločností ako Apple, Google, Disney, Vulcan Productions, Nike, NASA, Facebook a UNESCO.
Ako sa zdá, v pozadí tejto akcie je množstvo symbolizmu. Organizácie sú až bizarne prepojené s pohanskými okultnými praktikami, adorovaním prírody a ľudskými obetami prostredníctvom potratov a kontroly populácie.
Celé predstavenie má názov “Fiat Lux: Illuminating our common home” – Fiat Lux je prvým príkazom Boha na začiatku stvorenia sveta (buď svetlo). Ako sa zdá, bude mať množstvo znakov a symbolov, katolíci sa budú musieť rozhodnúť, ako si to budú interpretovať.