Klinická psychologička Doc. Judita Stempelová skonštatovala, že rodina je najlepšie miesto pre citlivý rozvoj detí aj v oblasti sexuálnej výchovy a necitlivé inštruktáže pred celým kolektívom v triedach robia z tejto intímnej oblasti len senzácie a v skutočnosti odvádzajú pozornosť od podstaty. “Sexualita ako súčasť intímnej sféry človeka predsa nemôže byť predmetom inštruktáží, zvlášť financovaných firmami, ktoré na sexekonomike profitujú,” skonštatovala Verešová.
Aliancia sa z tohto dôvodu rozhodla adresovať ministerstvám školstva a zdravotníctva niekoľko otázok týkajúcich sa zavedenia sexuálnej výchovy do škôl, ale aj to, či sú informácie zverejnené na webových stránkach Regionálneho úradu verejného zdravotníctva pravdivé.
Podľa dostupných informácií, ktoré sa Aliancii podarilo získať, je súčasťou 4. panelu pod názvom “Reč tela” niekoľko situácií, ktoré majú žiaci napodobňovať. Celkovo obsahuje tento panel zoznam pätnástich situácií:
1. byť nesmelý, 2.búšenie srdca, 3. byť homosexuálny/lesbická, 4. žiarliť, 5. “cucflek”, 6. nešťastná láska 7. hádať sa 8. rozísť sa, 9. vyznanie lásky, 10. flirtovať, 11. maznať sa, 12. francúzske bozkávanie, 13. hovoriť nie, 14. bezpečnejší sex (chránený), 15. zmieriť sa, 16. byť tehotná.
Aliancia sa rozhodla na základe týchto skutočností položiť ministerstvám tri otázky, ktoré uvádzame v plnom znení.
1. či tento program určený pre stredné školy bol vykonávaný na základných školách a kde a v ktorých rokoch. Napríklad v prípade medializovaného prípadu v Košiciach,
2. či sa skutočne tento program v znení, ako sme dostali od jednej z potenciálnych lektoriek v Čechách rovnako vyučuje na Slovensku,
3. či rodičia vedeli vopred o obsahu tohto programu podrobne, tak aby mohli dať skutočný informovaný súhlas? V oblasti sexuálnej výchovy všeobecný informovaný súhlas rodičov s akciami na škole, ako sa to robí bežne len raz a to na začiatku roku, nepovažujeme za dostatočný.
Tretiu otázku rovnako ako prvé dve pokladá Aliancia za rodinu v referende za rovnako dôležitú. Na základe týchto príkladov môžme vidieť, čo sa nie len niektorí ľudia, ale aj inštitúcie snažia dostať do škôl. Práve z tohto dôvodu je potrebné rozšíriť priestor slobody a umožniť rodičom, aby sa slobodne rozhodli, či niečo také pre svoje dieťa chcú alebo nie. Aj samotné školy musia mať možnosť voľby, aby mohli takúto možnosť “vzdelávania” odmietnuť.
V súvislosti s touto problematikou docentka Judita Stempelová na tlačovej konferencii uviedla: “Konflikt medzi rodičmi a školou nie je dobrý pre dieťa. Výchova by sa nemala zameriavať na učenie techník, ale na biologické a psychologické fakty a na dôležitosť vzťahov.”
Spomínané inštruktážne video si môžete pozrieť tu: