Rodová ideológia okrem snáh rovnosti medzi mužmi a ženami tvrdí, že biologické pohlavie človeka je nepodstatné a každý má právo vybrať si, či sa cíti byť ženou, mužom alebo inak sexuálne/rodovo odlišným. Biologické delenie ľudí na mužov a ženy vytvára údajne v spoločnosti stereotypy správania, ktoré môžu viesť následne k diskriminácii. Preto sa čoraz viac začína požívať pojem rod – gender, ktorý definuje sociálno-kultúrne vytvorený konštrukt.
Súčasťou rodovej ideológie je okrem rodovej rovnosti a rovnosti príležitosti vytvoriť aj rodovú demokraciu. Túto celospoločenskú sociálno-politicko-kultúrnu zmenu má štát aktívne zabezpečiť najprv pomocou rôznych smerníc, deklarácií a stratégií. Keďže tieto myšlienky ešte v spoločnosti nemajú plnú podporu spoločnosti, boli by ťažko schváliteľné v zákonoch. Preto je pre štátnych predstaviteľov propagandy potrebné zabezpečiť v spolupráci s tretím sektorom, vzdelávacím systémom a médiami akceptovanie uvedených trendov najmä v širokej verejnosti. Následne môže byť záväzne kodifikovaná v národnom zákondárstve. Všetky uvedené kroky majú slúžiť na rodové scitlivovanie verejnosti.
Primárnym cieľom scitlivovania sú najmä deti a mládež, ktoré je možné počas ich vývoja v značnej miere formovať. Úlohou pedagógov je následne vystavovať deti rodovo opačným podnetom na základe rodovo neutrálnych hračiek, prezentáciu rodovo opačných vzorcov správania či nabádaním ku skupinovým aktivitám a hrám s výmenou mužských a ženských rol. Cieľom rodovo citlivého výučbového procesu je “oslobodiť“ dieťa od zaužívaných rodových prejavov správania, ktoré získalo a osvojilo si v domácom prostredí, na základe pozorovania správania sa rodičov.
Odborníci uvádzajú, že zástancovia rodovo citlivého výučbového procesu tvrdia, že škola má poskytovať priestor, kde dieťa môže a má slobodne skúmať svoju sexualitu a rôzne formy sexuálneho prejavu – bez posudzujúceho a “neurotizujúceho“ vplyvu rodičov.
Z odborného medicínskeho a psychologického hľadiska je experimentovanie s duševným vývojom dieťaťa neprípustné, pretože môže vyvolať neželané duševné poruchy, poruchy správania, úzkostne stavy, depresie a iné.
Rodová ideológia – hoci sa usiluje tváriť “vedecky“ – podľa odborníkov ani zďaleka nezodpovedá vedeckým kritériám. V úsilí obhájiť svoje tvrdenia rodoví ideológovia bezdôvodne spochybňujú uznávané vedecké odbory a ich poznatky označujú za sexistické. S dešpektom sa dívajú na biológiu. Následne sa rodová ideológia presadzuje nie cez vedecký výskum a oponentúru odbornej obce, ale pomocou politického lobingu v národných a nadnárodných štruktúrách.
Predstavitelia odborníkov z radov lekárov, psychológov a iných odvetví tvrdia, že rodové scitlivovanie vo výchove detí a mládeže predstavuje najrizikovejšiu metódu experimentovania “pokusom a omylom“.
Aby bol štát dôveryhodným partnerom v pomoci výchovy detí rodičmi a garantom zdravého výchovného prostredia v edukačnom procese odborníci navrhujú, aby boli monitorované učebné pomôcky a ich idelogický obsah a následne boli riaditelia škôl upovedomení o nevhodných učebniciach. Predstavitelia tiež žiadajú, aby rodičia mali možnosť slobodne si zvoliť spôsob sexuálnej výchovy pre svoje dieťa.
Zároveň žiadajú, aby pedagógovia boli vzdelaní v oblasti rizík rodovej ideológie a ich negatívneho a nebezpečného vplyvu na vývin detí. Ďalšími požiadavkami sú zastavenie štátneho financovania rodových projektov, šírenie osvety o škodlivých účinkoch pre duševný vývoj detí a mládeže a prijatie legislatívnych opatrení, ktoré majú zabrániť núteniu detí k prijatiu postojov rodovej ideológie.
Zoznam lekárov, psychológov a iných odborníkov, ktorí poukazujú na škodlivosť na duševný a psychický vývin detí vplyvom rodovej ideológie si môžete pozrieť na: http://www.scribd.com/doc.
ru