Aj vy ste si všimli, že profilové fotografie vašich známych sa zmenili? Svoje fotografie či fotografie svojich deti vymenili za logo zobrazujúce účasť na referende.
Je to nový spôsob vyjadrenia podpory blížiacemu sa Referendu o ochrane rodiny.
Práve obrovská antikampaň vedená hlavne zo strany médií, ktoré, ako sa ukazuje, sú personálne obsadené prevážne odporcami referenda vedie ľudí k tomu, aby vyjadrili svoj názor. V médiach to totiž vyzerá tak, ako keby sa na referendum nikto nechystal. To je samozrejme iba mediálna ilúzia, ktorej by mali ľudia uveriť. Prieskum však hovorí jasne: 45 percent ľudí sa na referendum chystá (údaj ešte zo septembra, dnes ich bude pravdepodobne viac) a drvivá väčšina bude voliť Áno. Ľudia demonštrujú svoj postoj na sociálnych sieťach zmenou obrázka práve preto, že sú rozčarovaní tým, akým spôsobom o referende médiá informujú a chcú dať najavo, že realita je iná.
Referendum
Samotné referendum sa uskutoční 7. februára. Vyhlásil ho prezident Andrej Kiska. Podnet pre vypísanie referenda podala Aliancia za rodinu, po tom, čo sa za jeho uskutočnenie vyslovilo viac ako 400 000 ľudí.
Z pôvodných štyroch otázok sa budú občania Slovenskej republiky po rozhodnutí Ústavného súdu SR vyjadrovať k trom otázkam.
Prvou otázkou referenda je, či súhlasia s tým, aby sa manželstvom mohol nazývať len zväzok jedného muža a jednej ženy. Ďalšou je či súhlasia, aby si homosexuálne zväzky nemohli nárokovať adopcie detí. Záverečná otázka sa týka najme problematiky sexualizácie deti v školách, kedy by rodičia mali právo rozhodovať o spôsobe výchovy a vzdelávania svojich detí v školách pri citlivých kultúrno-etických veciach, ako sú sexuálne správanie alebo eutanázia – “súhlasíte s tým, aby školy nemohli vyžadovať účasť detí na vyučovaní v oblasti sexuálneho správania či eutanázie, ak ich rodičia alebo deti samy nesúhlasia s obsahom vyučovania?”
ru