„Spoločnosť EEI si asi robí z občanov MČ Staré Mesto srandu, a aj zo samotnej mestskej časti. Okrem množstva už medializovaných priam tragikomických, ale aj život ohrozujúcich prešľapov, ktoré akože profesionálna spoločnosť EEI urobila, by sme chceli upozorniť aj na ďalšie skutočnosti a praktiky EEI a mesta Košice. EEI posiela množstvo žiadostí na MČ Košice-Staré Mesto, keď im odpoveď nevyhovuje, pošle ju znova a znova…,” uviedli poslanci.
Nerozumejú totiž, čo tieto pokusy zo strany EEI majú znamenať. „Nevedia diskutovať, ani pracovať s niekým, kto má opačný názor a to nápadne pripomína správanie predstaviteľov jednej strany, ktorá riadi mesto. Máme za to, že mesto Košice aktívne spolupracuje na tejto neodbornosti a prešľapoch,“ dodali. A preto Rastislav Trnka, vicestarosta, za sedem poslancov MČ Košice-Staré Mesto, ktorí tvoria väčšinu uvedeného miestneho zastupiteľstva, vyjadrili pobúrenie so súčasným riešením parkovacej politiky na území mestskej časti Košice-Staré Mesto.
Poslanci vnímajú problém aj v nedostatočnej komunikácii. Poslanec Zoltán Hanesz uviedol, že „zo strany mesta Košice, aj EEI vidíme absenciu komunikácie o problémoch, ktoré pociťujú obyvatelia našej mestskej časti, je to aj z dôvodu nedodržiavania vlastných slov predstaviteľov mesta.” Poslanec totiž poukázal na citát z porady primátora mesta Košice zo dňa 25.5.2015, kedy bolo uvedené, že “odporúča spôsob riešenia sídlisk mesta Košice ponechať na rozhodnutí mestskej časti.“
Ďalší poslanec Ján Süli vníma aktuálny problém ako podvod na občanoch. Poukázal na skutočnosť, že MČ Košice-Staré Mesto „vybudovala z verejných zdrojov mnoho parkovacích plôch, ktoré neskôr v dobrej viere odovzdala mestu Košice, pretože sme vždy predpokladali, že budú slúžiť Staromešťanom bezodplatne. Dnes je situácia taká, že sa z daní obyvateľov MČ vybudovali parkovacie miesta a neodborná súkromná firma na nich zarába.” Preto to vníma doslova ako krádež z rúk občanov Starého Mesta, keďže parkoviská neboli v kompetencii MČ ale mesta Košice, a teda mohli byť použité účelnejšie v prospech obyvateľov.
Igor Petrovčik počas tlačovej konferencie upozornil na zvláštnu skupinu poslancov. “Záujmy obyvateľov zastupuje aj skupina poslancov, ktorí sa na jednej strane tvária, že sú proti EEI a tomuto diletantstvu, avšak de facto podporujú túto spoločnosť, resp. nekladú im odpor, ako deklarujú pred našimi občanmi.” Preto sa pýta: „Je to náhoda? Alebo všetko napreduje podľa vopred nakresleného plánu niekoho, kto skutočne stojí za firmou EEI a ovláda vládnucu väčšinu v Mestskom zastupiteľstve a tiež časť “opozície”?“
Aj vzhľadom na vyššie uvedené Trnka vzniesol požiadavky na mesto Košice za všetkých zúčastnených. Žiadajú zmeny pri vydávaní stavebných povolení. Chcú totiž, aby nedošlo k vydávajú stavebného povolenia, pokiaľ nie sú v projekte jednoznačne zapracované všetky parkovacie miesta potrebné pre budúcich zákazníkov developerských projektov aj nad rámec normy. Poslanci tiež žiadajú neporušovať vlastnú koncepciu parkovania, t.z. neprenajímať a nepredávať verejné pozemky na území MČ Košice-Staré Mesto za účelom výstavby povrchových parkovacích miest selektívne iným právnickým a fyzickým osobám. Všetky príjmy z parkovného chcú investovať do podzemných parkovacích domov a cyklotrás v Starom Meste, tak aby sa vytvoril priestor pre znižovanie cien parkovného a rozvoja cyklistiky.
Poslanci MČ Košice-Staré Mesto na čele s vicestarostom preto vyzvali mesto Košice, aby riešilo problematiku parkovania prostredníctvom mestského podniku, alebo prenechalo túto kompetenciu MČ Košice-Staré Mesto. Poslanci tiež žiadajú zapracovať požadované zmeny do VZN č. 157 o dočasnom parkovaní, medzi ktoré okrem iného patria umožniť prvých 15 minút parkovania zdarma. „Je potrebné zabezpečiť takéto parkovanie minimálne v blízkosti materských, základných škôl, pôšt, úradov a pod.,“ vysvetlili poslanci.
Medzi ich ďalšiu požiadavku patrí umožniť všetkým rezidentom, ktorým na to vznikne nárok podľa definície rezidenta, zakúpenie rezidentských kariet za 5 € ročne t.j. manipulačný poplatok, nie zvyšovanie zisku súkromnej spoločnosti. Žiadajú tiež, aby do VZN bola doplnená možnosť zlúčenia rezidentských zón 1-10 do jednej a umožniť tak parkovať s rezidentskou kartou v celej tejto “zlúčenej zóne”, resp. ich zrušiť do doby zabezpečenia mestského alebo Staromestského podniku či stanoviť technickú podmienku pre “parkomaty”, aby obsahovali fiškálnu pokladňu a dal sa tak lepšie kontrolovať výber hotovosti parkovacou spoločnosťou.
Vicestarosta mestskej časti teda vyzval vedenie mesta Košice na rokovanie s poslancami MČ KE-SM, ktorí najlepšie poznajú potreby Staromešťanov, pretože sú k nim najbližšie. „A ako sme už naznačili, sme ochotní prevziať na seba zodpovednosť za túto problematiku a vytvoriť mestský, resp. staromestský parkovací podnik, ktorý bude mať dostatočne transparentné procesy,“ dodal na záver Trnka.