Združenie pilotov s názvom Cockpit sa obáva o bezpečnosť palubných počítačov. Piloti sa obávajú najmä toho, že teroristi sa zmocnia lietadla cez nedostatky v IT bezpečnosti, povedal hovorca združenia Markus Wahl v stredu pre nemeckú tlač. Najväčšou zraniteľnosťou bezpečnosti lietadla je aktualizácia softvéru, ktorá sa vykonáva pomocou káblov. V tomto kroku sú možné manipulácie.
Zabránenie potenciálneho nebezpečenstva nie je zo strany výrobcov lietadiel, ako aj zo strany národných a medzinárodných orgánov dostatočne splnené. “Tieto strany väčšinou jednoducho predstierajú, že sa nič podobné nemôže stať,” povedal Wahl. “Konkrétne sa jedná o výrobcov lietadiel, ktorí popierajú akékoľvek problémy.”
Najmä v oblasti bezpečnosti počítačov je potrebné postupovať obozretne, varoval hovorca zväzu. Dôležité je rozpoznať problém a povolať na jeho vyriešenie všetkých odborníkov. “Bohužiaľ, takýto prístup k IT bezpečnosti lietadiel nemá žiaden výrobca.”
Navyše, okrem stále citlivejšej počítačovej techniky sa v leteckej doprave objavujú ďalšie nové nebezpečenstvá: rastúci počet nekontrolovaných hobby dronov. V nadväznosti na nedávnu kolíziu dronu a lietadla na londýnskom letisku Heathrow odborníci volajú po prísnejších pravidlách. “Vzhľadom na veľký počet dronov, ktoré sú riadené amatérmi, bolo len otázkou času, kedy dôjde ku kolízii,” povedal Steve Landells, bezpečnostný letecký expert z British Airways. Zvýšené povedomie o dronoch a prísnejšie pravidlá sú nevyhnutné pre zabezpečenie bezpečnosti na oblohe.