Prišlo jej až osem stoviek stránok s informáciami, ako napríklad jej osobné fotografie z Facebooku či z Instagramu (aj po odstránení príslušného účtu), vzdelanie, veková hranica mužov, o ktorých má záujem, koľkokrát sa pripojila, kde prebehla každá jej online konverzácia … atď.
“Pri čítaní 1700 správ z Tindera, ktoré som poslala od roku 2013, som putovala cestami svojich nádejí, obáv, sexuálnych preferencií a najhlbších tajomstiev. Tinder ma výborne pozná,” skonštatovala Duportailová. “Ako som prechádzala svojimi údajmi stránku po stránke, cítila som sa vinnou. Bola som ohromená tým, koľko informácií som dobrovoľne odhalila: od lokalizácie, záujmov a práce po obrázky, hudobný vkus či obľúbené jedlo.”
Tinder po celý ten čas zhromažďoval informácie o všetkom, čo na jeho stránkach zdieľala. “Ale rýchlo som si uvedomila, že nie som jedinou. Štúdia z júla 2017 ukázala, že používatelia Tinderu sú nadmerne ochotní sprístupniť informácie bez toho, aby si to uvedomovali,” uviedla Duportailová.
Zásady ochrany osobných údajov spoločnosti Tinder jasne uvádzajú, že vaše údaje môžu byť použité na poskytovanie “cielenej reklamy” a “nemali by ste očakávať, že vaše osobné informácie, rozhovory alebo iné komunikácie zostanú vždy bezpečné”. Alessandro Acquisti, profesor informatiky na univerzite Carnegie Mellon, vraví, že “osobné údaje sú palivom hospodárstva” a s údajmi o spotrebiteľoch sa obchoduje a používajú sa na účely reklamy.
Duportailová sa však pýta: “Čo sa stane, ak tento poklad dát bude hacknutý, zverejní sa, alebo ho jednoducho kúpi iná spoločnosť?” Znepokojuje ju myšlienka, že pred poslaním tých 800 stránok si ich mohol niekto v Tinderi prečítať.
Na otázku, prečo Tinder potrebuje všetky tie informácie o užívateľovi, hovorca spoločnosti Tinder odpovedá, “aby mohli personalizovať zážitok pre každého nášho užívateľa na celom svete a ich algoritmy, ktoré k sebe priraďujú jednotlivých ľudí na základe ich vlastností a záľub, sú dynamické a zohľadňujú mnoho rôznych faktorov”.
Duportailová končí svoj príspevok s úvahou, kde takéto zhromažďovanie údajov môže až dôjsť pri rozhodovaní o ešte väčších aspektoch života užívateľa a nakoľko ho ovplyvní.