Svet 6. apríla 2017 (HSP/Foto: TASR/AP-Fabian Bimmer)
Známy nemecký výrobca kozmetiky Nivea musel stiahnuť svoj reklamný slogan “Biela je čistota” (“White is purity”) po intenzívnom odpore zo strany používateľov sociálnych médií, pretože má podľa mnohých náznaky rasizmu
Nivea použila tento reklamný slogan pri svojom deodorante Invisible for Black & White, ktorý sa prvýkrát objavil minulý týždeň na facebookovom profile firmy pre oblasť Blízkeho východu. Ohlasy sociálnych médií to označovali za “rasovo citlivé”.
https://twitter.com/Arjyad/status/849632764601282560
Kvôli takémuto a podobným ohlasom sa preto Nivea začala ospravedlňovať na sociálnej sieti aj mimo nej.
“Hlboko sa ospravedlňujeme každému, koho urazil tento špecifický odkaz. Potom, čo sme si uvedomili, že príspevok je zavádzajúci, bol okamžite stiahnutý,” uviedla Nivea vo vyhlásení. “Rôznorodosť a rovnaké príležitosti sú rozhodujúce hodnoty pre Nivea. Nikdy sme nemali v úmysle nikomu ublížiť alebo vzniesť akúkoľvek zlú interpretáciu,” vyjadril sa tiež zástupca materskej spoločnosti v Beiersdorfe.
https://twitter.com/NIVEAUSA/status/849329147625254912