Bratislava 7. februára (TASR) – Národný týždeň manželstva (NTM) na Slovensku tento rok odštartuje zakladateľ celosvetového hnutia Marriage Week – Angličan Richard Kane. Zúčastní sa na tlačovej konferencii v Bratislave v prvý deň kampane v pondelok 11. februára, informovala Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska (TK KBS) v Bratislave.
Tradičný týždeň venovaný manželstvu sa uskutoční od 11. do 17. februára 2013. Jeho história sa začala v roku 1997 v Anglicku a postupne sa rozšíril na všetky kontinenty. Richard Kane je známy ako zástanca podpory manželstva v spoločnosti, často sa stretáva so špičkovými politikmi v Londýne, Bruseli či Berlíne.
Tretí ročník NTM na Slovensku bude oslavou vernosti, ktorá je základom každého dobrého manželstva. Heslom NTM 2013 je – "Vernosť nie je slabosť". Napriek tomu, že 90 percent obyvateľov Slovenska považuje za dôležitú hodnotu svojho života rodinu, v prípade manželstva je to už len 54 percent a vernosť je životnou hodnotou pre menej ako polovicu – 48 percent Slovákov. V spoločnosti sa často viac oslavujú ľudia, ktorí si nevážia svoju rodinu, ako muži a ženy, pre ktorých je vecou cti stáť si v slove a držať spolu aj v ťažkých situáciách. Manželstvo je pritom vďaka spoločenskej a právnej istote, ktorú poskytuje, tradičným a stále dobre fungujúcim základom rodiny i spoločnosti. Ak má manželstvo dobre fungovať, základným predpokladom je vzájomná vernosť nielen v sexuálnej oblasti, ale aj v starostlivosti jedného o druhého, vzájomnej podpore a ohľaduplnosti.
Aj v tomto roku budú počas NTM na Slovensku viaceré akcie nielen vo veľkých mestách, ale i v malých obciach. Uskutočnia sa semináre o manželstve, večery pri sviečkach, športové a kultúrne podujatia. Mnohí podnikatelia či inštitúcie poskytujú počas tohto týždňa zľavy a špeciálne akcie pre manželské páry.
Národný týždeň manželstva sa koná v polovici februára a má byť akousi protiváhou sviatku Valentína. Ten sa stáva stále viac komerčnou udalosťou zameranou najmä na lákanie na nákup darčekov ako na oslavu lásky a vzájomnej pozornosti.
Okrem celonárodných a regionálnych akcií je cieľom NTM povzbudiť manželov k tomu, aby si počas tohto týždňa našli na seba viac času, venovali sa jeden druhému, niečo spolu podnikli a obnovili svoj vzťah.