Od svojho vzniku spolupracuje nielen s partnerskými univerzitami v zahraničí, ktorých má momentálne viac ako 50, ale aj s medzinárodnými inštitúciami, veľvyslanectvami a kultúrnymi a obchodnými organizáciami, čím svojim študentom zabezpečuje priame prepojenie s praxou už počas ich bakalárskeho a magisterského štúdia. Katedra zabezpečuje v spolupráci s týmito inštitúciami a organizáciami nielen povinné praxe študentov a pravidelné prednášky odborníkov z praxe, ale poskytuje im aj možnosti krátkodobých a dlhodobých stáží, rôznych foriem ‘internships‘ a účasť vo vedeckých, vzdelávacích a popularizačných projektoch zameraných na prepojenie s praxou.
V akademickom roku 2016/2017 sa študenti majú možnosť zapojiť do niekoľkých projektov a jedným z nich je aj aktuálna aktivita pre študentov tretieho ročníka bakalárskeho štúdia a študentov magisterského štúdia v rámci medzinárodnej iniciatívy P2P: Challenging Extremism v ktorej študenti pripravili a realizujú projekt pod názvom I Think For Myself (Myslím za seba). Možnosť zapojiť sa do tejto iniciatívy bola poskytnutá Kultúrnou sekciou Veľvyslanectva USA v Bratislave, s ktorou katedra dlhodobo spolupracuje pri príprave študentov na ich budúce povolania.
Iniciatíva P2P (Peer to Peer) je inovatívna vzdelávacia platforma združujúca univerzity z celého sveta, ktoré sa podieľajú na vzdelávaní a výskume v boji proti rôznym formám extrémizmu v digitálnej ére. Výstupy v rámci P2P tvoria projekty, ktoré pozostávajú z vlastnej prípadovej štúdie na vybranú tému, kde si študenti majú možnosť precvičiť zručnosti v oblastiach mediálnej komunikácie, marketingu, ‘soft skills‘ a predovšetkým rozvíjajú svoje kritické myslenie. Študenti si ako tému svojich projektov samostatne vyberajú formu extrémizmu, ktorá rezonuje v ich krajine, v regióne, prípadne v ich komunite, a spoločne pracujú na stratégii riešenia tejto problematiky. Ďalším z cieľov projektu je aj ‘networking‘ najúspešnejších študentských tímov univerzít z celého sveta. Do minulého ročníka súťaže sa zapojilo 95 univerzít z 30 rôznych krajín a v tomto roku počet zúčastnených univerzít vzrástol na 150.
Študenti Katedry anglistiky a amerikanistiky FF UPJŠ na svojom projekte pracujú od začiatku zimného semestra pod vedením Mgr. Lukáša Lukačína, študenta doktorandského štúdia v internej forme, v rámci povinne voliteľného predmetu Interpretácia mediálneho textu, ktorý je v ponuke viacerých študijných programov katedry. Prvou fázou súťaže, ktorú študenti katedry už úspešne absolvovali, bolo vytvorenie koncepcie realizácie projektu, voľba konkrétnej témy projektu, definovanie cieľovej skupiny a vypracovanie rozpočtu potrebného na fungovanie projektu.
V súčasnosti je projekt vo fáze realizácie. Jeho cieľom je naučiť študentov slovenských stredných škôl základným zručnostiam kritického myslenia a metódam práce pri čítaní a interpretácii mediálnych textov. Na základe prieskumov realizovaných v prípravnej fáze projektu sa študenti rozhodli tejto problematike venovať na základe zistení, že táto veková skupina je vo vysokej miere vystavená rôznym mediálnym podnetom, avšak častokrát nedokáže posudzovať váhu a spoľahlivosť nadobudnutých informácií. Projekt P2P je skvelou príležitosťou pre študentov katedry anglistiky a amerikanistiky tvorivo a samostatne pracovať na témach, ktoré rezonujú v ich komunite, deliť sa o tieto poznatky so študentmi stredných škôl, vyskúšať si formu digitálneho vzdelávania, pomôcť rozvoju svojej komunity a prispieť k rozvoju kritického myslenia mladých ľudí svojej krajiny.
Projekt I Think For Myself môže verejnosť sledovať na facebookovej stránke facebook.com/idothinkformyself/.
Redakciu informoval Marián Gladiš z Filozofickej fakulty UPJŠ v Košiciach