Bratislava 21. januára 2017 (HSP/Foto:Screenshot:Video FB)
Matica Slovenská je znepokojená vyjadreniami a činnosťou tzv. bratislavskej kaviarne. Konkrétne ide o výroky herca Juraja Kemku, ktorý v relácii pod lampou pourážal slovenských a zahraničných politikov hanlivými výrokmi. Matica je tiež znepokojená činnosťou kontroverzného denníka N, ktorý zdieľal vulgárnu fotomontáž s predsedom slovenského parlamentu.
“Matica slovenská,
ako národná ustanovizeň, ktorej úlohou je aj spájať Slovákov a Slovenky v mene kultúrneho dedičstva a odkazu našich predkov, je ZNEPOKOJENÁ aktuálnymi aktivitami skupiny občanov a médií, ktoré sa považujú za jediných vykladačov pravdy, demokracie a slušnosti. Najnovšie sa agresívne útoky vzniesli proti oficiálnym predstaviteľom Slovenskej republiky aj iných štátov,” píše sa v stanovisku na oficiálnej stránke Matice Slovenskej.
Vedenie Matice je pobúrené vyjadreniami herca Juraja Kemku v relácii pod lampou. Viac o prípade sa dočítate TU.
Maticu tiež pobúril kontroverzný denník N, ktorý na svojej stránke zverejnil vulgárnu fotomontáž Radoslava Ondrejíčka zvanú “Cynická obluda”
“Slovenský herec Juraj Kemka v relácii Štefana Hríba Pod lampou hrubo urážal viacerých politikov. Premiéra SR Roberta Fica nazval „chudákom“, predsedu Národnej rady Slovenskej republiky Andreja Danka „zmrdom“, prezidenta Českej republiky M. Zemana „chrapúňom“ a prezidenta Ruskej federácie V. Putina „vrahom“. Následne Denník N na svojom webovom sídle uverejnil fotomontáž, v ktorej A. Danka označil tým najhrubším výrazom medzi nadávkami slovenského jazyka.”
Na záver Matica Slovenská dodala:
“Vyjadrenia predstaviteľov tzv. bratislavskej kaviarne sú stále agresívnejšie a vyvolávajú v slovenskom národe nepriateľskú atmosféru smerujúcu k podpore násilných prejavov. Ich konania presahujú nielen etické hranice, ale aj trestnoprávnu zodpovednosť. Matica slovenská sa cíti oprávnená k takýmto konaniam vyjadrovať sa, nakoľko priamo ohrozujú morálnu podstatu slovenského národa.”
Matica slovenská je najstaršia vedecká a kultúrna ustanovizeň na Slovensku. V dejinách Slovenska tvorí jednu z najdôležitejších kapitol a zároveň je symbolom existencie slovenského národa.
Samuel Gdovin