Budapešť 28. novembra (TASR) – Slovensko-maďarská pracovná skupina expertov, ktorá má na starosti zosúladenie úloh pri budúcej výstavbe nového cestného mosta cez Dunaj medzi slovenským Komárnom a maďarským Komáromom, sa prvýkrát stretla v rámci stredajšej budapeštianskej schôdze Medzivládnej slovensko-maďarskej zmiešanej komisie pre infraštruktúru. Podľa agentúry MTI o tom dnes informovalo maďarské Národné ministerstvo pre rozvoj (NFM).
Slovenská a maďarská strana sa zhodli, že nový dunajský most by sa mal postaviť ako súčasť spoločnej investície SR a Maďarska, pričom by sa využili zdroje Európske únie.
Pracovná skupina schválila návrh, že jej schôdzka sa v budúcnosti uskutoční najmenej raz za polrok a jej spolupredsedami budú štátni tajomníci príslušných ministerstiev.
Nový most má stáť v západnej časti Komárna. Po jeho dobudovaní sa odľahčí centrálna časť mesta a zároveň sa spolu s dobudovaním ďalších komunikácií spoja jestvujúce aj navrhované priemyselné zóny v Komárne. Jediným cestným spojením medzi Slovenskom a Maďarskom v týchto miestach je v súčasnosti viac ako 110-ročný Alžbetin most.
Vedúci maďarskej delegácie – štátny tajomník NFM zodpovedný za infraštruktúru Pál Völner informoval, že vo februári 2014 sa začne schvaľovací proces prebudovania rýchlostnej cesty M15 na diaľnicu. Realizácia projektu cesty M15, ktorá vedie od maďarskej diaľnice M1 k obci Rajka na hraniciach so SR, sa môže začať najskôr v roku 2016.
Maďarská delegácia ďalej oznámila, že do roku 2015 bude dokončený 1,8-kilometrový chýbajúci úsek maďarskej rýchlostnej cesty M30 smerujúci k slovenským hraniciam.