Budapešť 17. februára (TASR) – Termín odovzdania štvrtej linky budapeštianskeho metra koncom marca nie je ohrozený, oznámila spoločnosť Siemens Budapešť M4 Konzorcium, podľa ktorej prevádzkové testy prebiehajú podľa plánov.
Testovanie M4, ktoré sa začalo 23. januára, sa dostalo do poslednej fázy. Skúšky systému v týchto dňoch prebiehajú už pod dohľadom maďarského Národného úradu pre dopravu (NKH) a výsledky testov priebežne konzultujú so spoločnosťou Alstom a ďalšími dodávateľmi technológií, uvádza sa vo vyhlásení konzorcia.
Stabilita systému riadenia vlakov je vyhovujúca, experti Siemensu nenašli systémovú chybu, ktorá by mala vplyv na bezpečnosť prevádzky. Úspešná realizácia projektu a plánovaný termín odovzdania nie sú ohrozené, zdôraznilo Siemens Budapest M4 Konzorcium.
Maďarský denník Népszabadság 3. februára napísal, že z predpísaných 60 bezchybných dní skúšobnej prevádzky novej linky metra sa podarilo absolvovať dovtedy iba dva dni. Štvrtá linka tak do užívania pred parlamentnými voľbami odovzdaná zrejme nebude.
Podľa novín sa napríklad stalo, že automatický systém riadil súpravu na základe pôvodne zle naprogramovanej dĺžky koľajníc a vlak sa zastavil za stanicou, prípadne, že dvere sa otvorili na opačnej strane alebo vlak sa pohol opačným smerom.
Problémom je tiež zladiť technológiu zabudovanú vo vlakových súpravách od Alstomu s technológiou železničnej dráhy, ktorú realizovala spoločnosť Siemens, poznamenal Népszabadság.
Prevádzku novej linky bude zabezpečovať 15 súprav značky Alstom Metropolis. V kabíne rušňovodiča bude rušňovodič iba v prvom roku prevádzky, vlaky totiž budú plne automatizované.
Tunel štvrtej linky metra, ktorá je dlhá 7,3 kilometra a bude spájať stanice Keleti pályaudvar na peštianskej a Kelenföld vasútállomás na budínskej strane, začali pri Kelenfölde raziť 4. apríla 2007 s polročným omeškaním.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach) zsl
Upozornenie: Obrazová redakcia TASR vydá k správe videozáznam