Denník ďalej cituje hovorkyňu hnutia Inter-LGBT Majorie Monnie: „Tento obrázok je extrémne stereotypný. Nie všetky dievčatká nosia vrkoče, nie všetky ženy nosia sukňu….
Treba otvoriť oči a vidieť rodinu takú aká je v súčasnosti.” Le Figaro prináša aj vyjadrenie Inter- LGBT šéfky pre boj s diskrimináciou Sylvie Fondacci: “Tento model nereprezentuje dnešnú francúzsku rodinu“ a vyzvala reklamné agentúry a firmy, aby boli „vynaliezavé“.
Denník dal priestor pre vyjadrenie sa, aj dotknutým spoločnostiam používajúcim logo rodiny. Podľa vyjadrenia optiky Lissac, používajú toto logo od roku 2012 na propagáciu rodinnej zákazníckej karty a nemá nič spoločné s hnutím La manif, ale spoločnosť sa ho pre istotu rozhodla nahradiť iným logom, vzhľadom k vyjadreniam predstaviteľov LGBTI.
Logo stiahla aj spoločnosť Societé generale a znepokojené sú aj ďalšie spoločnosti používajúce podobné obrázky. Pod podmienkou anonymity sa pre Le Figaro vyjadril jeden z manažérov spoločností: “Budeme si musieť urobiť prieskum a všetky (obrazy rodiny) vymazať“. A ďalší vedúci inej spoločnosti: “Budeme si musieť dávať pozor, pretože žijeme v spoločnosti, kde aj obyčajný obrázok môže byť zle interpretovaný. Až doteraz sme si dávali pozor, aby sme neukazovali belošské Francúzsko, pretože to už nie je realita. Teraz, odkedy prešiel zákon o homosexuálnych manželstvách, sa aj to stane súčasťou problémov v roku 2014. Priznávam, že budeme trochu sledovať, čo urobia ostatní… “Problém to prinesie aj poisťovniam, notárom a pod.
Notári sa tejto problematike venovali na svojom kongrese a rozhodli sa zmeniť logo pre budúci kongres, ktorý sa bude konať v júni 2014. Nové logo „má reflektovať rovnosť pohlaví.“ Ako uvádza denník súvislosti s novým logo „dve dospelé asexuálne postavy“ sú obklopené deťmi a mnohí v nich vidia dve mužské postavy.
Avšak mnoho Francúzov s postojom spoločností nesúhlasí a vyčíta im, že „podľahli diktátu LGBT“, vidia v tom nový hon na čarodejnice a pýtajú sa, či bude potrebné zmeniť aj dopravné značky označujúce blízkosť školy. V spoločnosti čím ďalej tým viac naberá na sile pocit, že proti klasickej a fungujúcej rodine t.j. otec, matka a deti, sa vedie systematický útok. Začalo to prijatím zákona Taubira a pokračuje ďalšími krokmi socialistickej vlády vo finančnej a daňovej oblasti, ktoré veľmi citeľne dopadli na rodiny. Naposledy sa o rozruch postarala hovorkyňa vlády a zároveň ministerka pre práva žien Belkacem, ktorá navrhla zrušiť spoločné zdanenie manželov.
Pred týmto krokom verejne varovali ekonómovia s argumentom, že následky tohoto kroku budú mať veľmi negatívny dopad na rodiny a zároveň sa aj podstatne negatívne premietnu do francúzskej ekonomiky. Mnoho rodičov obviňuje vládu, že sa potichu snaží presadiť do výuky genderovú teóriu: ministerstvo školstva schválilo v rámci programu „Škola a kino“ premietanie filmu Tomboy. Ide o príbeh dievčaťa Laury, ktoré predstiera chlapčenskú identitu. Nechýba ani podľa rozhnevaných rodičov „lesbická scéna“: bozk medzi Laurou a jej kamarátkou. Film už v rámci školskej výchovy videlo viac než 46000 žiakov tretieho, štvrtého a piateho ročníka základnej školy. Rodičia interpelujú školy a rozbehli petičnú akciu za zastavenie premietania filmu. Ministerstvo školstva nemieni rodičom ustúpiť a oponuje, že ide o vysoko umelecký film. Filmu bola udelená cena poroty Tedy Award na Berlinale 2011, ktorá je určená na ocenenie kinematografie zaoberajúcej sa problematikou LGBTI…
Nakoľko zavádzanie ideológie LGBTI do verejného priestoru a jej podpora orgánmi EU navzdory väčšinovej mienke nerezonuje iba vo Francúzsku ale aj v iných európskych krajinách, bola na 2. februára 2014 vyhlásená ,,Veľká európska manifestácia za rodinu“. Vo Francúzsku mobilizuje hnutie La manif. Demonštrácie ohlásili aj Madrid, Rím, Londýn, Videň, Brusel a Londýn.
Katarína Hanzlíková, Paríž