V týchto dňoch do Krymu prichádzajú najnovšie modely ruských trolejbusov a elektrobusov v rámci zmodernizovania celej trate. Je zaujímavé, že v bývalom Sovietskom zväze vyskúšali niekoľko zahraničných modelov trolejbusov, ktoré by mohli premávať v zložitých horských podmienkach na Kryme. V skúškach obstáli iba modely československej výroby a trolejbusy Škoda už desaťročia „behajú“ po polostrove.
V súčasnosti ich nahradia najnovšie ruské modely vyrobené v podniku Trolza v meste Saratov. Republika Krym si zakúpila 44 modely horských a 30 modelov mestských trolejbusov, ktoré budú premávať na trati Simferopoľ – Alušta – Jalta. Na výrobe nových druhov trolejbusov sa súčiastkami a elektrickými systémami podieľali aj dva podniky v Novosibirsku – Irbis a Ars-Term. Všetky trolejbusy sú prispôsobené klimatickým podmienkam na Kryme.
Okrem toho Republika Krym zakúpila aj 27 elektrobusov vyrobených v závode Liotech v meste Novosibirsk. Tieto modely sú zaujímavé tým, že sú to takpovediac „obojživelníky“. Pracujú zároveň ako trolejbus a elektrický autobus. Sú „vyzbrojené“ mocnými akumulátormi. Tam, kde je vybudované elektrické vedenie pre trolejbusy, elektrobusy fungujú, ako bežné trolejbusy. Po ceste nabíjajú akumulátory. Na úsekoch, kde trolejbusové vedenie chýba, fungujú, ako elektrické autobusy.
Vedenie Krymu sa rozhodlo pre ekologické modely trolejbusov a elektrobusov za účelom čo najlepšieho zachovávania životného prostredia na Kryme.
Eugen Rusnák