Svet 8. januára (HSP/Foto:meltybuzz.it)
Ikea sa prispôsobuje “požiadavkám” trhu
Keď taliansky výrobca cestovín Guido Barilla vyjadril podporu tradičnej rodine tým, že vo svojich reklamách vyobrazuje len rodinu tvoriacu mužom a ženou (viac o problematike tu), spustila sa vlna kritiky a odporu zo strany aktivistov LGBTI.
Jeho vyjadrenie: “nemôžeme dať vyrobiť reklamu s homosexuálnou rodinou. Nie kvôli nedostatku rešpektu, ale jednoducho preto, že s tým nesúhlasím. U nás hrá hlavnú rolu klasická rodina, v ktorej má žena fundamentálnu úlohu”, mu prinieslo obvinenie z homofóbie a výzvy k medzinárodnému bojkotu nákupu jeho cestovín.
Firma Ikea však „kráča s dobou a dnešným trendom“. V rámci svojich služieb dizajnu prezentuje firma v slovenskej verzii svojho časopisu Live z Ikea Family “homorodinu“.
Kirsty a Clara bývajú v podkrovnej časti domu, ktorý patrí Clarinej mame. Ako sa píše „v tomto malom priestore doslova bojujú o centimetre: jedna miestnosť je spálňou, obývacou izbou, pracovňou i škôlkou pre ich ročného synčeka Isaaca zároveň“. Preto im interiérová dizajnérka Pernila Warnhammar navrhla pár zmien pre lepšie využitie priestoru.
Kirsty chce ľuďom ukázať, že nie sú iné ako ostatní: “nad rodinami ako sme my sa nezamýšľa veľa ľudí – chceli sme im ukázať, že nie sme iné ako ostatní“.
Ako uviedla Kirsty, rodičovstvo im veľmi zmenilo ich vzťah. Avšak dvojica už neuvádza, ako môže výchova dvoch žien ovplyvniť dieťa, v tomto prípade chlapca, ktorý bude vyrastať bez mužského vzoru. Na druhej strane to však “nahráva“ gender ideológii, ktorá sa snaží odbúrať “stereotypné správanie“ a spochybniť vlastnosti a konanie, ktoré sú typické a jedinečné pre mužov a ženy.
zf