Hevier ako spisovateľ počúva slová. V slove rodina vidí hlavne činnosť rodiť, privádzať na svet nový život či oživovať prázdnotu.
„Z rodiny etymologicky potom vzniklo slovo rod. A z rodov povstal národ. Všetky národy sveta povstali z rodiny. Aj my, Slováci,“ vysvetľuje spisovateľ.
Rodina je teda podľa Heviera niečo úplne prazákladné, niečo čo stojí pri kolíske ľudstva.
Sociálne experimenty
Hevier tiež nesúhlasí so sociálnymi pokusmi či experimentmi na rodine. „Myslím si, že s takými pojmami by sme nemali experimentovať, robiť nejaké pokusy alebo nejaké sociálne experimenty.
Spisovateľ si je vedomý, že ľudstvo sa vyvíja, a že musí reagovať a prehodnocovať svoje myslenie, ale podľa neho „sú kategórie, kde sa to nesmie“.
Morálny a duchovný úpadok
Hevier si zároveň mysli, že sme sa dostali do takej situácie, „že dnes už ani pomaly nevieme, čo je dobro, čo je zlo. Všetko je také zrelativizované.“
„Je hanba, že vôbec sa musí konať toto referendum, pretože sme dospeli asi do takého stavu morálneho, duchovného úpadku, že sa diskutuje o neodškriepiteľných faktoch a kategóriách, ktoré by nemali byť podrobované nijakej polemike,“ vysvetlil spisovateľ.
„… postaviť sa za rodinu, je podľa mňa správne a dobré a bojovať a deštruovať rodinu je podľa mňa zlé,“ uviedol v závere svojho stanoviska spisovateľ a výtvarník Daniel Hevier.
Postoj médií
Slovenské Referendum o ochrane rodiny, ktoré sa uskutoční 7. februára, je domácimi a zahraničnými médiami prezentované najmä v negatívnom zmysle. Mediálny priestor je venovaný najmä ľuďom, ktorí prezentujú negatívny postoj k ochrane rodiny a vyzývajú k neúčasti na referende. Tých je však nepochybne len malé percento a podporovatelia referenda mnohokrát čelia práve ich kritike.
Vytvára sa mediálna ilúzia o neúčasti na referenda, aj napriek tomu, že v septembrovom prieskume agentúry Focus svoju účasť vyjadrilo 45 percent respondentov. Drvivá väčšina opýtaných vyjadrila svoje súhlasné stanovisko k všetkým trom referendovým otázkam. Prieskum sa uskutočnil ešte v čase, kedy neprebiehala žiadna kampaň.
ru
Ak sa vám článok nedarí zdieľať priamo, zdieľajte ho prosím z nášho facebooku