Ak všetko bude vyhovovať bezpečnostným kritériám, potom sa koncom marca začne skúšobná prevádzka už aj s cestujúcimi, uvádza sa v dnes zverejnenom spoločnom vyhlásení budapeštianskeho starostu Istvána Tarlósa, vládneho splnomocnenca Imre Pestiho a šéfa NKH Gyulu Györiho.
Experti spoločností Siemens a Alstom už od vlaňajšieho októbra priebežne testujú riadiaci systém súprav, systém dodávky elektriny, zabezpečovacie a komunikačné zariadenia. Zadávateľ projektu začal testovanie vlani v decembri, k nemu sa teraz pripojil NKH na posledné dva mesiace, uvádza sa v dokumente.
Prevádzku novej linky bude zabezpečovať 15 súprav značky Alstom Metropolis. V kabíne rušňovodiča bude rušňovodič iba v prvom roku prevádzky, vlaky totiž budú plne automatizované.
K celkovým nákladom projektu vo výške 452,5 miliardy forintov (1,53 miliardy eur) prispela Európska únia (EÚ) z Kohézneho fondu 181 miliardami forintov (610,3 milióna eur), zvyšnú časť uhradia štát a hlavné mesto.
Tunel štvrtej linky metra, ktorá je dlhá 7,3 kilometra a bude spájať stanice Keleti pályaudvar na peštianskej a Kelenföld vasútállomás na budínskej strane, začali pri Kelenfölde raziť 4. apríla 2007 s polročným omeškaním.
mž