Český Lidl vo svojom oficiálnom prehlásení vysvetľuje, ako k celej záležitosti došlo: “Obaly boli vytvorené medzinárodným reklamným tímom a sú jednotné pre všetky krajiny, v ktorých obchodný reťazec pôsobí.”
Znamená to, že reklamné materiály a obaly výrobkov predávaných v Lidli sa nevytvárajú v jednotlivých krajinách, ale v nemeckej centrále. Takto ich potom prijímajú v rámci každej krajiny, čiže aj predajne v Českej republike a tiež aj u nás na Slovensku.
Preto sa Lidl Česká republika ospravedlňuje znepokojeným zákazníkom za vzniknutú situáciu, na ktorej vlastne nemajú zásadný podiel. Prikladajú tiež vyjadrenie: “Naším úmyslom v Lidl Česká republika rozhodne nie je popierať historickú realitu. Sme českou spoločnosťou, a preto považujeme za dôležité okrem nášho ospravedlnenia zdôrazniť, že pri všetkých našich obchodných činnostiach sme vždy ctili a rešpektovali české historické dedičstvo, tradície, kultúru i náboženskú identitu a takto sa budeme správať aj naďalej.”
Reakcie a komentáre zákazníkov berú “veľmi vážne” a posunú ich medzinárodnej centrále v Nemecku s tým, aby sa do budúcna zohľadnila táto kritika pri tvorbe reklamných materiálov a obalov.