Londýn 19. júla 2017 (HSP/BB/Foto:YouTube)
Britská agentúra pre regulovanie reklamy (ASA) oznámila, že v najnovšom politicky korektnom kroku odstráni “rodové stereotypy” na reklamách
V tlačovej správe vydanej v utorok riaditeľ agentúry Guy Parker povedal: “Portréty, ktoré posilňujú zastarané a stereotypné názory na rodové roly v spoločnosti, môžu zohrávať svoju úlohu pri vedení nespravodlivých výsledkov pre ľudí. Zatiaľ čo reklama je len jedným z mnohých faktorov, ktoré prispievajú k nerovnakým záverom v oblasti rodovej rovnosti, prísnejšie reklamné normy môžu zohrávať dôležitú úlohu pri riešení nerovností a zlepšovaní dôsledkov pre jednotlivcov, hospodárstvo a spoločnosť ako celok.”
Rozhodnutie je založené na novej 64-stranovej správe s názvom Zobrazenie, vnímanie a ujma, ktorá uvádza, že rodové stereotypy “môžu byť škodlivé pre ľudí”.
Samotný dokument sa opiera o 81-stranovú štúdiu odkázanú na neoficiálne ale “kvalitatívne” dôkazy. Dáta zostavila nemecká spoločnosť pre prieskum trhu GfK.
Ella Smillieová, ktorá viedla správu pre ASA, poznamenala: “Naše hodnotenie ukazuje, že špecifické formy rodových stereotypov v reklamách môžu prispieť k poškodeniu dospelých a detí. Takéto zobrazenia môžu obmedziť to, ako sa ľudia vidia sami, ako ich vidia ostatní a obmedzujú ich životné rozhodnutia. Prísnejšie normy v oblastiach, ktoré sme identifikovali, budú riešiť škody a zabezpečia, aby bola moderná spoločnosť lepšie zastúpená.”
K hlavným zisteniam patrí podpora zákazu reklám, ktoré “objektívne alebo nevhodne sexualizujú ľudí”; reklamy, ktoré “naznačujú, že je prijateľné, aby boli mladé ženy nezdravo chudé”; a “reklamy, ktoré majú stereotypné rodové postavenie alebo charakteristiky”.
BBC ako príklad uvádza reklamu s názvom “Beach Body” spoločnosti Protein World z roku 2015, ktorá bola zakázaná londýnskym starostom Sadiq Khanom kvôli sexuálnym zobrazeniam.
Reklamy, ktoré by mohli byť v budúcnosti zakázané:
- reklama, ktorá zobrazuje členov rodiny, ktorí vytvárajú neporiadok, zatiaľ čo žena má výlučne zodpovednosť za upratovanie;
- reklama, ktorá naznačuje, že konkrétna aktivita je nevhodná pre chlapcov, pretože je to stereotypicky spojená s dievčatami, alebo naopak;
- reklama, ktorá zobrazuje muža, ktorému sa nedarí plniť jednoduché rodičovské alebo domáce úlohy.
Konzervatívny poslanec Európskeho parlamentu David Campbell-Bannerman označil tento krok za “znepokojujúci”.
https://twitter.com/DCBMEP/status/887211403152695296?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.breitbart.com%2Flondon%2F2017%2F07%2F18%2Fuk-ad-regulator-cracks-gender-stereotypes%2F