Rím 27. septembra 2013 (HSP/CS/Foto:SCMP)
Taliansky výrobca Guido Barilla chce vo svojej reklame na cestoviny i naďalej “tradičnú rodinu”
“Nemôžeme dať vyrobiť reklamu s homosexuálnou rodinou. Nie kvôli nedostatku rešpektu, ale jednoducho preto, že s tým nesúhlasím. U nás hrá hlavnú rolu klasická rodina, v ktorej má žena fundamentálnu úlohu”. Riaditeľ firmy tiež priznal, že nesúhlasí s adopciami homosexuálnymi pármi a naznačil, že obraz gay páru sa nezhoduje s mottom spoločnosti: “Kde je Barilla, tam je domov.” Slová nadnárodného prezidenta značky cestovín “Barilla” však vyvolali u aktivistov rozhorčené reakcie. Asociácie LGBTI už spustili medzinárodnú kampaň bojkotu a značke cestovín prischla nálepka “homofóbna”.
Guido Barilla, tiež obviňovaný z homofóbie, sa snažil ospravedlniť a vydal vyhlásenie, v ktorom však svoj postoj opäť len potvrdil: “Ospravedlňujem sa, ak moje slová vyvolali kontroverziu alebo nepochopenie, alebo ak sa dotkli citlivosti niektorých ľudí. V rozhovore som len chcel podčiarknuť úlohu ženy v rodine. Som za tradičnú rodinu, a preto nevyrobím reklamný spot propagujúci iný typ rodiny.”
Stereotypná reklama?
Pôvodcom kampane s cieľom poškodiť spoločnosti sa stala výčitka, že reklamy firmy Barilla sú stereotypné, pretože sú v nich cestoviny vždy servírované ženou. “Kultúra nášho podnikania zjavne niekomu prekáža. Pre nás je koncept rodiny posvätný a je základnou hodnotou aj pre našu firmu. Zdravie a rodina. Nemôžeme robiť inú reklamu. A napokon, naša rodinná firma pochádza z tradičnej rodiny.” Na otázku redaktora ohľadom reklamy, kde by za stolom sedela homosexuálna rodina, Guido Barilla odpovedal: “Nie, nešiel by som do toho. Nie z nedostatku rešpektu voči homosexuálom, ktorí už teraz majú právo robiť si čo chcú, no nesmú tým rušiť ostatných, ale jednoducho preto, že rodina je pre nás klasická rodina. V nej má žena svoju fundamentálnu rolu, je kultúrnym centrom štrukturálneho života tejto rodiny.”
Majú možnosť kúpiť si iné cestoviny
K otázke vlny nevôle a protikampane gay aktivistov riaditeľ povedal: “Nemôžeme sa páčiť všetkým za každých okolností. Ak naše cestoviny nechcú, nech teda podporujú inú značku.”
Bežní ľudia však na sociálnych sietiach a v komentároch na tlak homoloby voči značke Barilla reagujú pohoršene a sľubujú podporu práve tejto značke obľúbených cestovín.
mk